کد خبر: ۲۳۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم آغاز به کار نخستین جشنواره علمی فرهنگی آذریزدی در یزد با اشاره به اهمیت ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان با قصه‌ها و افسانه‌ها تصویرسازی و با آنها زندگی می‌کنند.

رخساره فضلی بیان کرد: به همین دلیل است که آثار حوزه ادبیات کودک و نوجوان بسیار حائزه اهمیت است و نباید آن را ساده انگاشت بلکه باید به دنبال تولید آثار ارزشمند و دارای محتواهای غنی بود.

وی با اشاره به آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: این آثار باید در جشنواره‌های فرهنگی و هنری برای کودکان مورد استفاده قرار گیرد تا جشنواره‌ها معنا و مفهوم پیدا کنند.

فضلی با بیان اینکه نباید کار با کودک را ساده و بی‌اهمیت پنداشت، تصریح کرد: کار با کودک در عین سادگی، بسیار پیچیده و نیازمند نیروهای حرفه‌ای و متخصص است، زیرا سرگرم کردن کودکان کاری نیست که به سادگی از عهده هرکسی برآید.

وی تصریح کرد: فعالیتی در حوزه کودک و نوجوان ماندگار می‌شود که در آن در حین سادگی، تخصص و گیرایی وجود داشته باشد که از آن جمله می‌توان به برخی تصویرهای کتاب‌های درسی کودکان در دوره‌های قبل نظیر تصویر شعر روباه و زاغ اشاره کرد.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مرحوم پرویز کلانتری یکی از تصویرگران حرفه‌ای کتاب کودک بود و تصویرهای شعر روباه و زاغ نیز از او ماندگار شد و امیدواریم شاهد فعالیت رو به رشد و جوانان در تصویرگری کتاب کودک به صورت حرفه‌ای باشیم.

وی همچنین بر لزوم کیفیت‌بخشی به جشنواره‌های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: کار برای مخاطب در این رده سنی دشوار است و باید با خلاقیت و جذابیت همراه باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم از تمبر یادبود جشنواره فرهنگی، هنری آذریزدی رونمایی شد.

در حاشیه این جشنواره همچنین نمایشگاهی از 160 اثر برتر دانش‌آموزان استان یزد در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ هنری و ادبی به نمایش گذاشته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار