جمعی از دوچرخه سواران بافقی در یک همایش رکاب زنی زندگی بدون دود و دخانیات را از حقوق شهروندی اعلام کردند و رعایت حال مردم و تامین سلامت جامعه را خواستار شدند.
کد خبر: ۲۳۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 24 May 2016
به گزارش تابناک یزد،به مناسبت فرا رسیدن هفته بدون دود جمعی از جوانان دوچرخه سوار که در خیابان های اصلی بافق رکاب زدند ضمن یاد آوری این روز و داشتن هوایی پاک و شهری به دور از آلودگی های زیست محیطی از جوانان و نو جوانان بافقی خواستند تا هرگز سیگار و قلیان کشیدن را تجربه نکنند.
مجید تفکری نو جوان دوچرخه سوار بافقی گفت: انجام تبلیغات محیط پاک ، نمایش پیام ها و هشدارهای بهداشتی در مکان های پرتردد شهر، برگزاری مسابقات ورزشی با موضوعات کنترل دخانیات و درج نصب و شعارهای هشدار دهنده در رستورانها و اماکن عمومی و تفریحی موجب کنترل و مبارزه با دخانیات می شود.
وی افزود: اگر قشرجوان و نو جوان به دوستان نا باب خود 'نه' بگویند هر گز در دام اعتیاد به دخانیات و مواد افیونی گرفتار نخواهد شد.
سعید حسینی ورزشکار دیگری، هفته بدون دخانیات را تبریک گفت و افزود: ما جوانان دو چرخه سوار امروز به صورت خودجوش چند خیابان اصلی شهر را رکاب زدیم تا پیام آور شور و نشاط و روحیه و ایجاد انگیزه پاک زیستن در جوانان باشیم و به آنها بگوییم از دخانیات و تفریحات نا سالم دوری کنند.
وی خانواده خود را سالم و به دور از هر گونه اعتیاد به سیگار و قلیان و غیره خواند و افزود: تربیت فرزندان و ساختار شخصیتی کودک در کانون خانواده شکل می گیرد و اگر هر یک از والدین یا اعضای خانواده در چنگال اعتیاد گرفتار باشند بر روحیه و رفتار بقیه نیز تاثیر منفی می گذارد.
محمدجواد پور سلطانی چوان ورزشکار دیگری هم به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر رکاب زنی به والیبال هم علاقه مندم و اوقات فراغتم را با ورزش و دوچرخه سواری در کمال امنیت جسمی و روحی خود و خانواده ام سپری می کنم.
این جوان به روزهای هوای پاک، زمین پاک و هفته بدون دخانیات اشاره کرد و افزود: نباید رسانه ها و مسئولان مربوطه فقط در این ایام و هفته ها ویژه برنامه داشته باشند بلکه آدمی هر روز در هوای پاک و فضایی عاری از دخانیات تنفس کند و باید همیشه مراقب سلامتی افراد جامعه بود.
وی ادامه داد: در این مناسبت ها اگر خودروهای تک سرنشین کمتر بیرون بیایند و مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استفاده کنند با توجه به اینکه شهر بافق کویری و معدن خیز است به طور جدی از تشدید آلودگی ها جلو گیری خواهد شد.
پور سلطانی خاطر نشان کرد: رکاب زنی امروز چند جوان با هدف یاد آوری جامعه در زمینه‌ سلامت همگانی و در راستای امر پیش‌گیری از بر پایی قلیانسرا ها و دوری از دخانیات برگزار شد.
او اضافه کرد : هم اکنون هستند جاهایی که پاتوق جوانان شده و در آن دود قلیان فضا را آغشته کرده و حتی به محیط اطراف نیز سرایت می کند.
وی از مسئولان ذیربط خواست پیش از اینکه قشر پویای جامعه گرفتار دام اعتیاد به دخانیات و احتمالا مواد مخدر نشده است برای جمع آوری این مکانها چاره اندیشی کنند.
بافت جمعیتی شهرستان بافق جوان است و طبق اماری که چندی پیش برای انتخابات اعلام شد نسبت جوان به افراد پیر 60 به 40 است بنابر این مسوولان فرهنگی، هنری و ورزشی قدر این قشر پویا و کار آمد را بداند و برای غنی سازی اوقات فراغت آنها با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار