رئیس سازمان ثبت‌ احوال گفت: نام فاطمه در ایران و میان ایرانیان خارج از کشور بیشترین فراوانی را در بین نام خانم‌ها دارد و در بین اسامی آقایان نیز امیرعلی در صدر نام‌ها است.
کد خبر: ۲۳۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱ 25 May 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس سازمان ثبت‌ احوال گفت: نام فاطمه در ایران و میان ایرانیان خارج از کشور بیشترین فراوانی را در بین نام خانم‌ها دارد و در بین اسامی آقایان نیز امیرعلی در صدر نام‌ها است.

علیرضا آوایی ظهر امروز در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران پرطرفدارترین نام فاطمه و امیرعلی است هرچند میان ایرانیان خارج از کشور نیز در بین نام خانم‌ها، فاطمه در صدر است و در مجموع ایرانیان علاقه زیادی به انتخاب نام ائمه دارند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کارت ملی هوشمند در کشور نیز بیان کرد: تا نیمه نخست سال گذشته زیر 3 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد و در همان زمان تصمیم گرفتیم تا این روند را تسریع کنیم.

آوایی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 7 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شد و در حال حاضر این رقم به 7 میلیون و 800 هزار کارت رسیده و بنا داریم تا پایان سال 15 میلیون کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال تصریح کرد: امیدوار هستیم با این روندی که انجام می‌دهیم کار صدور کارت ملی هوشمند را تا سه سال آینده به اتمام برسانیم.

وی در ارتباط با شناسنامه‌های مکانیزه هم بیان داشت: در حال حاضر 15 میلیون شناسنامه مکانیزه صادرشده که این شناسنامه‌ها از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آوایی در ارتباط با آمار طلاق در کشور هم خاطرنشان کرد: سال گذشته آمار طلاق به نسبت سال قبل از آن افزایش نداشته هرچند وضعیت مطلوبی در این زمینه نداریم و امیدواریم طلاق کنترل شود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در سال گذشته یک‌ میلیون و 500 هزار نفر در ایران متولد شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار