کارگاه‌های ایده‌پردازی، داستان خوانی و نقد آثار با عنوان «دو رکعت داستان» در حوزه هنری یزد آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محفل داستان‌خوانی و نقد و بررسی آثار داستانی با نام «دو رکعت داستان» دوشنبه‌ها از ساعت 17 تا 19 در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

معرفی و قرائت کتاب‌های خوب، قرارهای کتاب‌خوانی، کارگاه‌های چند دقیقه‌ای ایده‌یابی، سوژه‌یابی، پیرنگ‌نویسی، شخصیت پردازی، داستان خلاق، نگاه‌های نو، ارزشی نویسی و... از جمله مباحث و اتفاق‌های این محفل ادبی است.

نخستین جلسه این محفل صمیمانه سوم خرداد با حضور جمعی از نویسندگان و علاقمندان به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا فرازهایی از کتاب «قاف» نوشته یاسین حجازی و سپس یک داستان کوتاه از مجموعه داستان «شغل شریف» اثر محمد علی جعفری از نویسندگان استان یزد خوانده شد و با حضور مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد و نویسنده کتاب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در این جلسه ضمن بیان نقدها و پیشنهادهای سازنده، شخصیت‌پردازی قوی و گفتمان مؤثر و بدیع، پردازش داستان بدون شعار زدگی و داشتن نگاه بین‌المللی از ویژگی‌‌‌ها و نکات بارز این داستان عنوان شد.

در کارگاه ایده‌یابی چند دقیقه‌ای نیز به نقش واقعیت در بیان حقیقت از زبان هنر پرداخته شد که مطالب مطرح شده در قالب مقاله‌ای کوتاه در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

حضور در این محفل آزاد است و نویسندگان، نوقلمان، هنرآموزان و علاقمندان به داستان نویسی و کتاب‌‌‌خوانی می‌توانند برای شرکت در آن به حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس حاصل فرمایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار