کد خبر: ۲۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 24 May 2016
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با تاکید بر اینکه وحدت مهمترین موضوعی است که جهان اسلام باید به آن توجه داشته باشد، گفت: غفلت از وحدت جامعه مسلمین را تضعیف می‌کند.

 سیدمحمد میرمحمدی،در هفتمین کنفرانس مجمع جهان اسلام اظهار داشت: کشورهای غربی هر روز هم افزایی بیشتری برای حفظ اقتدار خود دارند و اتحادیه های مختلف تشکیل می دهند اما در جامعه اسلامی متاسفانه وحدت وجود ندارد در حالیکه اسلام دین منادی وحدت است.

وی بیان کرد: کشورهای غربی دیوارهای جدایی را از بین خود برداشته اند اما در کشورهای اسلامی هر روز جنگ و خونریزی گسترش داده شده و ارمغان جنگ نیز برای مردم به جز تخریب و بی خانمانی و ویرانی نبوده است.

مسلمین از وحدت غفلت کرده اند

استاندار یزد عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به موضوع وحدت تاکید داشته اما مسلمین از آن غفلت کرده اند و این غفلت سبب می شود تا امت اسلام هر روز ضعیف‌تر شود.

وی اظهار امیدواری کرد: برپایی این اجلاس بتواند در بیداری ملل اسلامی و اتحاد و اتفاق آنها و صلح و دوستی در میان کشورهای اسلامی نقش مؤثری ایفا و توجه ملل اسلامی را به قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی معطوف کند.

میرمحمدی تاکید کرد: همچنین امیدواریم این کنفرانس بتواند در غلبه بر جهالت و عوامل استکبار و فریب‌ خوردگان و خودخواهانی که زن و مرد و کوچک و بزرگ را هدف آتش جهالت خود قرار می دهند و نسل کشی را توسعه می‌بخشند موفق شود و با تدبیر و عقلانیت زمینه اجرای قطعنامه دسامبر ۲۰۱۳ مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر ایجاد جهان عاری از خشونت که در مجمع سازمان ملل با اجماع همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به تصویب رسیده را فراهم کنند.

پیام‌های اعتقادی و احیاگری و خشکاندن ریشه تفرقه باید مهمترین پیام این اجلاس باشد

وی تصریح کرد: اطمینان دارم نتیجه این اجلاس همراه با پیامهای اعتقادی، اخلاقی، عرفانی، تاریخی، سیاسی، احیاگری و زندگی عزتمند برای جهان اسلام خواهد بود و در خشکاندن ریشه تفرقه و جنگ و خونریزی نقش بسزایی خواهد داشت.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی یزد برای مهمانان خارجی از یزد به عنوان شهر دارالعلم و دارالعباده و دارالمومنین یاد کرد و افزود: وجود ۶۰ مرکر دانشگاهی و آموزش عالی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد، وجود جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانشجویی، نرخ سواد ۹۹.۵ درصدی و ... از ویژگی‌های مهم استان یزد است.

یزد مرکز اندیشه و تفکر اسلامی

میرمحمدی همچنین از یزد به عنوان دیار قنات و قنوت و قناعت و سرزمین فرهنگ و عشق و هنر یاد کرد و اظهار داشت: یزد از دیرباز یکی از مراکز اندیشه و تفکر اسلامی بوده است.

وی افزود: بزرگانی همچون شرف‌الدین علی یزدی، ملاعبدالله بهابادی، رشیدالدین میبدی، حاج شیخ عبدالکریم حائری، سید محمد کاظم طباطبایی، شیخ محمد فرساد، فاضل اردکانی، محقق داماد، شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، آیت‌الله شهید صدوقی و آیت‌الله خاتمی، وحشی بافقی، فرخی یزدی  از این سرزمین برخاسته‌اند.

استاندار یزد ادامه داد: این استان از نظر همزیستی ادیان نیز یکی از نمونه و الگوهای برجسته است و اهل سنت زرتشتی، مسیحی و کلیمی با احترام متقابل در کنار هم صمیمانه زندگی می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار