کد خبر: ۲۳۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 24 May 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر بهداشت محیط استان یزد از اخطار مرکز بهداشت یزد به کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها برای جمع آوری قلیان خبر داد.

 حسن سلمانی، در نشستی خبری به مناسبت هفته بدون دخانیات اظهار داشت: در استان یزد با هماهنگی های به عمل آمده با برخی مقامات قضایی، به بالغ بر ۱۰۰ واحد کافی شاپ، رستوران و سفره خانه سنتی برای جمع آوری قلیان اخطار داده شد.

وی عنوان کرد: در این اخطارها به مالکان واحدها فرصت چند روزه برای جمع آوری قلیان داده شد و اگر این اقدام صورت نگیرد، دستگاه قضایی وارد عمل شده و کار تا حد پلمپ واحد نیز پیش می رود.

سلمانی با اشاره به قوانین موجود در این حوزه بیان کرد: بر اساس قانون، عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است و کافی شاپ ها، رستوران‌ها و ... نیز اماکن عمومی محسوب می شوند.

مدیر بهداشت محیط استان یزد ادامه داد: ضمن اینکه در رستوران‌ها با عرضه قلیان، دو تخلف صورت می‌گیرد زیرا عرضه قلیان در کنار غذا، تداخل صنفی است و تداخل صنفی بر اساس قانون تخلف محسوب می شود.

وی یادآور شد: قانون همچنین تبلیغ هرگونه مواد دخانی را نیز ممنوع اعلام کرده و عرضه قلیان و فروش آن یا اعلام در تابلوی واحدها، تبلیغ محسوب شود و باید با فرد خاطی برخورد قانونی شود اما متاسفانه با وجود همه مواردی که قلیان و استفاده از مواد دخانی را ممنوع اعلام کرده، باز هم عده ای ساده از کنار آن می گذرند.

سلمانی با بیان اینکه برخی واحدهای کافی شاپ، رستوران، فست فود و ... از اساس بدون مجوز راه اندازی شده اند، بیان کرد: اتاق اصناف باید در این زمینه وارد عمل شود و در صورتی این تشکل فعالیت و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، دیگر نیازی به ورود شبکه بهداشت نیست.

وی یادآور شد: طی سال گذشته و دو ماه سال جاری در استان یزد در مجموع برای ۲۰۷ واحد عرضه کننده قلیان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده که کار ۲۵ واحد به پلمپ کشیده شده و قلیان فروشی در استان یزد نبوده که سالی دو بار به دادگاه نرفته باشد اما مرکز بهداشت در این زمینه نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

چهارم تا دهم خردادماه به عنوان هفته بدون دخانیات تعیین و نامگذاری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار