«آيت الله سيدمصطفي محقق داماد » گفت : ضروري است براي جلوگيري از هرگونه كج انديشي ديني، معيار فهم قرآن را تدبر و معيار فهم حديث را استنباط در نظر گيريم.
کد خبر: ۲۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 25 May 2016

به گزارش تابناک یزد،هفتمين كنفرانس مجمع جهاني   اسلام با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاونان و مشاوران استاندار ، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران، يادگار سومين شهيد محراب آيت الله شهيد صدوقي (ره)، جمعي از مسئولان و مديران استان، انديشمندان، رجال سياسي، اسلام شناسان و رؤساي مراكز توليد فكر كشورهاي جهان اسلام در تالار خيام هتل صفاييه يزد برگزار شد.

 عضو شوراي علمي مركز دايرة المعارف بزرگ اسلامي در اين كنفرانس اظهار داشت: برداشت غلط از ظواهر دين و نپرداختن به باطن آن موجب برداشتهاي نادرست و انحراف از دين مي شود.
"آيت الله محقق داماد" تصريح كرد: اگر جامعه انساني را به نام قرآن مجيد، به دو دسته كافر و مؤمن تقسيم كنيم جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت پس بايد ايمان و كفر افراد را به قلبهاي آنها واگذار كرده و حقوق شهروندي را رعايت و امور شهروندي را در ايمان دخيل كنيم.
وي با اشاره به اينكه جهالت همراه با تقدس، از خطرناك ترين ناداني هاست، عنوان كرد: تأمل، تعقل و ژرف انديشي به همراه فهم عقلاني بايد در تفسير آيات قرآن كريم در نظر گرفته شود تا سوء برداشت ها موجب گمراهي انسان نشود.
عضو پيوسته فرهنگستان علوم ايران عدم باور هر نقل قول و خبري در زمينه دين را راهكار ديگري براي جلوگيري از انحراف نام برد و بر تجزيه و تحليل هر خبري در چهارچوب عقل و ايمان تأكيد كرد.
آيت الله محقق داماد در پايان سخنان خود با اشاره به ويژگي هاي منحصربه فرد شهر يزد خاطرنشان كرد : يزد شهر آرامش ،زندگي و دوستي است و اگر ما يزد را به عنوان نماد زندگي مردم ايران به دنيا معرفي مي كرديم بدون شك با اين همه مشكلات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مواجه نبوديم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار