کد خبر: ۲۴۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 06 June 2016

به گزارش تابناک یزد،پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد به همراه گروهی از مدیران این مرکز رسانه ای در دیدار از معدن و خطوط فرآوری سنگ آهن در چادرملو با مدیران این شرکت نیز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی چادرملو،  در این دیدار مدیر عامل چادرملو با اشاره به تاثیر مثبت معادن در رونق اقتصادی  مناطق  گفت: گروهی در بین مردم این شائبه را ایجاد می کنند که معادن عامل تخریب محیط زیست و دشمن سلامتی هستند در حالیکه  بزرگترین معادن جهان در توسعه یافته ترین کشور ها قرار دارند و نه تنها مخل سلامت زندگی و محیط زیست نیستند بلکه عامل تاثیر گذار در رشد و توسعه آن منطقه و کشور محسوب می شوند .
نوریان افزود :  اگر خواهان خروج از اقتصاد تک محصولی هستیم باید متکی به سایر منابع و ظرفیت های عظیم اقتصادی کشور از جمله معادن باشیم و همانطور که رهبر انقلاب نیز تاکید کرده اند و در برنامه ششم توسعه  اقتصادی کشور نیز یکی از محور های اساسی عنوان شده ، معادن می توانند عامل رونق اقتصادی ، ایجاد شغل ، محرومیت زدایی و رشد و توسعه اجتماعی در مناطق کم برخوردار شوند.
مدیر عامل چادرملو با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود برای توسعه فعالیت های معدنی از نبود هماهنگی در بین دستگاههای اجرایی کشور برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع گلایه کرد و گفت : ذخیر سنگ آهن معدن چادرملو حداکثر تا 5 سال آینده به پایان می رسد و ما مکلفیم برای ادامه فعالیت از معادن جدید بهره برداری کنیم تا علاوه بر تداوم فعالیت، مانع نابودی و بلا استفاده ماندن میلیارد ها ریال سرمایه که متعلق به مردم و کشور است شویم، اما متاسفانه برخی دستگاهها از جمله محیط زیست خیلی صریح با بهره برداری از محدوده معدنی در مجاورت این مجموعه عظیم مخالفت می کند در حالیکه ما با ارائه تضمین های لازم، خود را متعهد به رعایت اصول زیست محیطی می دانیم .
وی افزود با پاک کردن صورت مسئله نمی توان منکر آن شد ، واقعیت امر این است که باید از ذخایر معدنی کشور بهره برداری کرد و نمی توان به بهانه محیط زیست مانع هر گونه فعالیت شد بلکه باید با تعامل دو طرفه و ارائه راهکارهای معقول و متناسب با ساختار زیست محیطی هر منطقه، بهره بردار مجاب به اجرای طرح های حفاظت و احیاء محیط زیست شود ، در غیر این صورت است که می توان مانع از ادامه فعالیت معادن شد.  
همچنین مهندس ابریشمی مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت : طبیعی است در هر فعالیت معدنی برای دسترسی به ذخایر پنهان زمین، بخشی از محدوده فعالیت کاوش و بهره برداری دستخوش تغییر می گردد اما این دلیل بر تخریب نیست و ما متعهد هستیم بیش از آنچه که تغییر دادیم را احیاء و بهسازی کنیم و به شدت پایبند این تعهد هستیم، همانطور که در حال حاضر بیش از 80 هکتار فضای سبز با کاشت گونه های  مقاوم در دل کویر ایجاد کرده ایم .
ابریشمی با اشاره به اینکه، فعالیت این مجتمع موجب توسعه زیرساختی های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی  و مخصوصاً امنیتی در منطقه کویری شده است افزود: احداث دهها کیلومتر جاده ، راه آهن، انتقال شبکه برق ، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی و اشتغال برای ساکنین و تامین آب شیرین،  پیامد فعالیت معدنکاری در این نقطه دور افتاده کویری است که بی تردید  عموم ساکنین روستاها و شهر های اطراف از آن منتفع می شوند .
بر اساس همین گزارش در پایان این بازید 4 ساعته، مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با تجلیل از تلاش و کوشش کارکنان مجموعه عظیم چادرملو گفت: چادرملو برای این منطقه و کل استان نعمات فراوانی داشته است و امیدواریم همچنان بتواند به فعالیت موثر خود در ارزش افرینی اقتصادی کشور ادامه دهد .
وی گفت ما هم بر این باوریم که فضای عمومی نسبت به فعالیت معادن و صنایع منفی است و به نظر می رسد دلیل آن بیان نکردن
خدمات و اثرات مثبت شماست . پهلوانیان افزود: ما در چادرملو شاهد تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی هستیم و کارهای بزرگ و قابل تقدیر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این منطقه و اردکان و ابر کوه بسیار ارزشمند و ستودنی است و وظیفه  خود می دانیم که  در حد توان این خدمات عظیم  را در جامعه منعکس کنیم  و به مردم بگوئیم گروهی هستند که بدور از هر گونه شعار و با کار و تلاش خود در جهت رشد و توسعه کشور حرکت می کنند. و باید قدردان آنها باشیم و قطعاً با دیدن این اقدامات مثبت  در دل مردم امیدواری ایجاد می شود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
منظوراتان از یزد همان اردکان یزد است نه خوده یزد درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار