با این شیوه ایران به هیچ وجه با بلژیک ، استرالیا فرانسه و لهستان و روسیه بازی نخواهد کرد. اما در پایان 3 هفته و 9 بازی امتیازهایش با آنها مقایسه خواهد شد. از میان 12 تیم گروه ایران 5 تیم اول بعلاوه لهستان به مرحله نهایی خواهند رسید.
کد خبر: ۲۴۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 14 June 2016

به گزارش تابناک یزد، مسابقات لیگ جهانی امسال به شکل عجیب و غریبی پی گیری خواهد شد. سال 2016 سال المپیک است و تیم های والیبال باید تا دوماه دیگر برای مسابقات المپیک آماده شوند وهمین مساله زمانی سبب شده که فدراسیون جهانی والیبال روشی عجیب برای برگزاری لیگ جهانی پیدا کند.

روش جدید و عجیب برگزاری مسابقات لیگ جهانی هرچند کمک خواهد کرد که مسابقات زودتر به پایان برسد . اما سبب می شود چند تیم با یکدیگرروبه رو نشوند و البته تیم هایی که با هم بازی نمی کنند روی جدول با یکدیگر مقایسه شوند.

در سال جاری تیم های حاضر در لیگ جهانی به 3 دسته تقسیم شده اند. دسته دوم وسوم که محل حضور ایران نیست در موردش توضیح نمی دهیم اما دسته اول هم خودش برنامه ریزی های جالبی دارد برای اینکه قهرمان را مشخص کند. در این گروه 12 تیم حضور دارند. تیم های ، ایران ، برزیل ، آمریکا ،ایتالیا، بلژیک ، روسیه ، لهستان ، صربستان ، آرژانتین ، استرالیا ،بلغارستان و فرانسه .

هفته اول برزیل

در صورت برگزاری مسابقات به شکل همیشگی باید همه تیم ها دودیدار رفت و دودیدار برگشت در خانه یکدیگر انجام میدادند که بازی ها را طولانی می کرد. به همین دلیل همین دسته را هم به 3 گروه تقسیم کردند که در 3 هفته مسابقات شان برگزار شود. طبق این جدول ایران در هفته اول مسابقات میهمان برزیل است و با این تیم ، آمریکا و آرژانتین هم گروه. 2 دو گروه دیگر را هم می توانید در عکس ببینید.


همه آنچه باید در مورد لیگ پیچیده جهانی والیبال 2016 بدانید(+جدول/برنامه بازی های ایران)


ريودوژانيرو

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۲۱:۴۰ برزيل – ايران

شنبه ۲۹ خرداد، ساعت ۰۰:۴۵ آمريكا – ايران

يكشنبه ۳۰ خرداد، ساعت ۴ آرژانتين – ايران


هفته دوم صربستان

ایران 3 بازی در برزیل انجام می دهد و برای هفته دوم مسابقات به صربستان می رود. در این گروه ایران باید مقابل صربستان ، بلغارستان و برزیل بازی کند.


همه آنچه باید در مورد لیگ پیچیده جهانی والیبال 2016 بدانید(+جدول/برنامه بازی های ایران)


بلگراد 

پنجشنبه ۳ تير، ساعت ۱۸:۳۰ بلغارستان – ايران

جمعه ۴ تير، ساعت ۱۸:۳۰ برزيل – ايران

شنبه ۵ تير، ساعت ۲۱:۳۰ صربستان – ايران


هفته سوم ایران

در هفته سوم استادیوم آزادی و ایران میزبان مسابقات هستند. آرژانتین ایتالیا و صربستان میهمان های ایران در این مسابقات هستند. ایران با این 3 بازی عملا 9 بازی خواهد کرد. همزمان همه تیم های دیگر هم 9 بازی انجام می دهند و 12 تیم در روی یک جدول قرار می گیرند. با این شیوه ایران به هیچ وجه با بلژیک ، استرالیا فرانسه و لهستان و روسیه بازی نخواهد کرد.اما در پایان 3 هفته و 9 بازی امتیازهایش با آنها مقایسه خواهد شد. 


همه آنچه باید در مورد لیگ پیچیده جهانی والیبال 2016 بدانید(+جدول/برنامه بازی های ایران)


تهران

جمعه ۱۱ تير، ساعت ۲۱ ايران – صربستان

شنبه ۱۲ تير، ساعت ۲۱ ايران – ايتاليا

يكشنبه ۱۳ تير، ساعت ۲۱ ايران - آرژانتين


نحوه جدول بندی وصعود به مرحله نهایی لهستان

هرچند 9 شهر میزبان شده اند و 3 کشور عملا میزبان نبوده اند اما در نهایت یک جدول 12 تیمی رسم خواهد شد و امتیاز همه تیم ها رو در روی یکدیگر قرار خواهدگرفت. برطبق آن جدول 12 تیمی که همه تیم هایش 9 بازی مختلف کرده اند تصمیم گرفته می شود که کدام تیم ها به مرحله نهایی که میزبانش لهستان است صعود کنند.


همه آنچه باید در مورد لیگ پیچیده جهانی والیبال 2016 بدانید(+جدول/برنامه بازی های ایران)


به گزارش عصرایران، از میان این تیم ها 5 تیم اول بعلاوه لهستان به مرحله نهایی خواهند رسید. تیم های اول ، دوم و پنجم مسابقات در گروه یک قرار می گیرند و تیم های لهستان ، سوم و چهارم در گروه دوم مسابقات.

در این گروه بندی تیم ها یک بازی با هم انجام خواهند . که برای هر دوتیم دومسابقه میشود و بعد روی جدول دو تیم برتر به فینال نیمه نهایی خواهند رسید و به صورت ضربدری برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار