نقدینگی تنها مشکل ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل یزد است و مابقی با مشکلات دیگری روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۲۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 19 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد تعطیل هستند، گفت: نقدینگی تنها مشکل ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل یزد است و مابقی با مشکلات دیگری روبه‌رو هستند.
حمیدرضا نصیری‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق توسعه کشور و استان یزد، با ابراز اینکه از اقتصاد مقاومتی برداشت‌های متفاوتی وجود دارد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک مفهوم کلیدی در توسعه کشور به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه هر کشوری برای رسیدن به توسعه باید الگو داشته باشد، خاطرنشان کرد: بدون الگو و یا با الگوی کشورهای دیگر نمی‌توان در کشور به توسعه دست پیدا کنیم چرا که شرایط و ظرفیت‌های هر کشوری متفاوت است و ما باید الگویی متناسب با امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیلهای داخل خودمان داشته باشیم.

نصیری‌زاده عنوان کرد: یکی از رویکردهایی که بین علمای اقتصاد جهان وجود دارد این است که برای توسعه اگر کشورهای دیگر به‌ویژه در اطراف ما توسعه یافته باشند، می‌توانند زمینه ارتباط‌های تجاری و توسعه ما را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، گفت: مقام معظم رهبری الگوی اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک الگوی بومی مطرح کردند.

وی اقتصاد مقاومتی را یک الگوی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به این صورت نیست که تنها برای شرایط تحریم باشد بلکه اقتصاد کشور را به یک حالت انعطافی می‌رساند که مانع شکنندگی آن شود.

نصیری‌زاده  خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان در مرداد 91 اقتصاد مقاومتی را تنها تدافعی ندانستند و این موضوع نشان می‌دهد که اقتصاد مقاومتی هم تدافعی و هم تهاجمی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ایجاد ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان یزد، گفت: در این ستاد 9 کارگروه تشکیل شده که با معرفی رئیس و دبیر و اعضای این کارگروه، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه 16هزار میلیارد تومان برای توسعه رونق تولید داخلی اختصاص پیدا کرده، گفت: سهم استان یزد از 7 هزار واحدی که این مبلغ به آنها اختصاص پیدا می‌کند 250 واحد است که امیدواریم با احیای آنها بتوانیم قدم قابل توجهی در زمینه تولید داخل برداریم.

نصیری‌زاده با تأکید بر "اگر نتوانیم تولید ملی را رونق ببخشیم با مشکل مواجه هستیم"، تصریح کرد: این 16هزار میلیارد تومان فقط برای واحدهای کوچک زیر 100 نفر است و برای تعدادی از واحدهای بزرگ هم برنامه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با ابراز "در استان یزد 265 واحد با پیشرفت بالای 80  درصد داریم"، ادامه داد: اگر بخواهیم اینها را به 100 درصد برسانیم نزدیک به 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای تأمین اعتبار آن با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت تکمیل این واحدهای بالای 80 درصد، دولت برنامه‌ای برای حمایت از ایجاد واحدهای تولیدی جدید ندارد، افزود: 3600 واحد تولیدی در استان یزد داریم که یک تعدادی از این واحدها تعطیل هستند و یک تعدادی هم با ظرفیت زیر 40 درصد در حال فعالیتند.

نصیری‌زاده در ارتباط با واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش غیردولتی عنوان کرد: حدود 1500 واحد عمرانی نیمه‌تمام در استان یزد داریم و برآورد کردیم با توجه به بودجه عمرانی که به استان اختصاص پیدا می‌کند، 16 سال طول می‌کشد که این واحدها به پایان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه دولت توان تکمیل این واحدها را ندارد، گفت: دولت بررسی کرده که واحدهای قابل واگذاری به بخش غیردولتی، واگذار شوند.

وی افزود: در استان یزد 209 پروژه را احصا کردیم و برای هرکدام از این پروژه‌ها شناسنامه شامل اطلاعات کامل در مورد این پروژه‌ها طراحی کردیم و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم که سرمایه‌گذاران بتوانند در آن وارد شوند.

نصیری‌زاده یکی از برنامه‌های دولت را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: برنامه ما این است که اگر بتوانیم تا پایان امسال حداقل 100 مورد از این پروژه‌ها را واگذار کنیم و افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این عرصه هستند می‌توانند به وب‌سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد مراجعه و اطلاعات دقیق این پروژه‌ها را کسب کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت در سفر رئیس جمهور به یزد 46 پروژه با اعتبار نزدیک به 950 میلیارد تومان تصویب شد که در سالهای 95 و 96 باید به پایان برسند.

به گزارش تسنیم ،نصیری‌زاده با بیان این مطلب که مشکل نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان یزد نیست، گفت: در حدود یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در استان یزد داریم که 250 مورد این واحدها با مشکل نقدینگی مواجه هستند و دیگر واحدها با مشکلات دیگری از جمله تکنولوژی قدیمی، مشکلات مدیریتی و یا بازار فروش روبه‌رو هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد یکی از مهمترین بحثهای مرتبط با حوزه اشتغال و بازار کار استان یزد را بحث مسکن دانست و گفت: اگر رونق در بازار مسکن ایجاد شود 400 رشته مرتبط با مسکن در استان و کشور توسعه پیدا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار