در سال گذشته ، 38 تن مواد مخدر توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان یزد کشف شد .
کد خبر: ۲۴۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 21 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»،استاندار یزد در همایش تجلیل از فعالین مبارزه با مواد مخدر وکاهش تقاضاي استان گفت: در سال گذشته ، 38 تن مواد مخدر توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان کشف شد .
"سیدمحمد میرمحمدی " در این همایش با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در استان اظهار داشت: کشف 38 تن مواد مخدر و 69 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در استان در سال 94 ، نشان دهنده نقش بسیار ارزشمند نیروی انتظامی ، سربازان گمنام امام زمان (عج) ، سپاه و بسیج درکاهش دسترسی جوانان به مواد مخدر است .
وی ادامه داد : نقش نیروی انتظامی علاوه بر مراقبت کامل از راههای مواصلاتی و گلوگاه ها  به منظورعدم ورود مواد مخدر به جامعه در جمع آوری خرده فروشان و معتادان نیز قابل تقدیر است .
استاندار یزد با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح جمع آوری معتادین و توزیع کنندگان در استان ، خاطر نشان کرد : براساس تجزیه وتحلیل های صورت گرفته ، اجرای این طرح موجب کاهش آمار سرقت های خرد در استان شده است .
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود : به دلیل فراگیر بودن آسیب های ناشی از مواد مخدر درجامعه ، مردم نیز باید احساس خطر کرده و برای مقابله با آن بسیج شوند و تنها در این صورت است که می توان این آفت را در استان وکشور ریشه کن کرد .
میرمحمدی افزایش توجه و ایجاد حساسیت در فضای عمومی جامعه نسبت به مواد مخدر را ضرورت اصلی جامعه خواند و عنوان کرد : تمام اقشار باید با همکاری وهمدلی در جهت مبارزه با گسترش مصرف و توزیع مواد مخدر در استان تلاش کنند.
استاندار یزد ادامه داد : اگر در جامعه ای پیش بینی شود که سیل وحشتناکی در راه است ، همه مردم به تکاپو افتاده و به دنبال راهی برای مهار آن هستند در حالی که سیل یکباره بوده و ماندگاری ندارد اما گسترش مصرف و توزیع مواد مخدر در جامعه بسیار پایدار تر و خطرناک تر از سیل می باشد و نیاز به همت جدی همگان دارد.
وی گفت : فرهنگسازی در جامعه و ایجاد اراده ای در مردم برای پیشگیری از مصرف مواد و در مرحله بعد برای درمان آن بسیار موثر است .
استاندار یزد اظهار داشت:  پیشگیری از مصرف مواد مخدر بسیار موثرتر از درمان آن است زیرا معتادان حتی پس از ترک مواد مخدر ، با لذت خیالی ناشی از مصرف مواد زندگی کرده و امکان برگشت آنها زیاد است در حالی که پیشگیری  و ایجاد اراده قوی برای عدم مصرف موثرتر خواهد بود .
میرمحمدی ادامه داد : هزینه هایی نظیر ایجاد پرونده های قضایی ،  نگه داری معتادان و درمان آن ها  همچنین تمام امکانات و نیروهایی که در خدمت مبارزه با موادمخدر هستند از هزینه های تحمیل شده  به جامعه هستند در صورتی که این امکانات و خدمات می تواند در افزایش رفاه اجتماعی مردم استفاده شوند .
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، رسیدگی به پرونده های مواد مخدر و صدور حکم در این زمینه را بسیار دشوار و ملال آور دانست که به دلیل قانونی بودن واحساس تکلیف باید اجرای این احکام با دقت وجدیت انجام شود .
وی با تاکید بر اثرات مطلوب برگزاری همایش ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر آن را از ابزارهای فعال کردن جامعه عنوان و خاطرنشان کرد : اگر مصرف مواد مخدر در بین مردم ، مذموم شناخته شود ، معتادان برای رفع تنهایی و پس زدگی جامعه ، مجبور به ترک آن خواهند بود .
استاندار یزد پرداختن به واقعیت های جامعه و مسائل زیر پوست شهر را ضروری توصیف کرد و پرهیز از ظاهرسازی و سطحی نگری در این زمینه را خواستار شد .
میرمحمدی نقش صدا و سیما را به عنوان دانشگاه ملی در مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر دانست و بیان کرد : صدا و سیما نباید با نشان دادن نحوه مصرف مواد ، رفتارهای معتادان و چگونگی دسترسی به مواد در رسانه ، جوانان را به کنجکاوی در این زمینه تشویق کند و بدآموزی داشته باشد.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ادامه داد : در رسانه باید وقار، بزرگ منشی و حیثیت ترویج و تبلیغ شود و با نمایش عاقبت معتادان ، زمینه افزایش توجه مردم به این امر را فراهم کرد.
وی پرداختن به سرگرمی ها ی نشاط بخش در صدا وسیما را خواستار شد و از صدا وسیمای مرکز یزد به دلیل رویکرد وجهت گیری جدید در این زمینه تشکر و قدردانی نمود .
میرمحمدی با ابراز خرسندی از اقدامات موثر انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان ، گفت: هریک از ما باید رسانه ای برای بیدار کردن یکدیگر و تذکر دادن خطرات مواد مخدر در جامعه باشیم .
استاندار یزد در پایان سخنان خود به جذب جوانان در خانواده ها به عنوان ابزاری برای کشیده نشدن به سوی مواد مخدر اشاره و اظهار کرد : گذشت و چشم پوشی از خطای جوانان عامل جذب آنها در خانواده است و اگر جوانان از خانواده ها دور شوند ، قطعا در دامن دیگری گرفتار خواهند شد که گاهی برگشت از آن امکان پذیر نخواهد بود.
گفتنی است در پایان این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر ، از خانواده های آن ها ، دستگاههای دولتی و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار