باشروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‎‎ها و بیشتر شدن احتمال بروز مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدامات بهداشتی و قرنطینه‎‎ای جهت پیشگیری از این بیماری تشدید می‎‎شود.
کد خبر: ۲۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 26 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با عنایت به شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‎‎ها و بیشتر شدن احتمال بروز مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدامات بهداشتی و قرنطینه‎‎ای جهت پیشگیری از این بیماری تشدید می‎‎شود.

دکتر "علی اکبر حدادزاده" افزود: این بیماری ویروسی قابل انتقال بین انسان و حیوان به شمار می‎رود که با توجه به شرح وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت عمومی و به منظور مقابله با مخاطرات بالقوه این بیماری مهلک و خطرناک برای جمعیت انسانی، اقدامات پیشگیرانه در این زمینه به صورت پیگیر از طرف ادارات دامپزشکی در سراسر استان صورت می‎‎پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از اهم اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، نظارت بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قرنطینه‎‎ای حمل و نقل دام بویژه در مناطقی که سابقه بروز بیماری وجود دارد، است.

حدادزاده افزود: همچنین نظارت بر اجرای صحیح ضوابط بهداشتی کشتار دام و تجهیز کشتارگاه ها به سردخانه بالای صفر به منظور نگهداری لاشه‎‎های کشتار شده برای مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‎‎گراد از دیگر این اقدامات است که این فرایند منجر به کاهش PH گوشت و از بین رفتن عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‎‎شود.

وی بازرسی بهداشتی لاشه‎ها پس از کشتار، گزارش‎‎دهی موارد مضنون به بیماری و اطلاع‎‎رسانی به عموم مردم از طریق رسانه‎‎ها در جهت بالا بردن آگاهی عمومی در زمینه رعایت موارد ایمنی را از جمله دیگر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برشمرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ابراز امیدواری کرد که با تلاش پرسنل دامپزشکی و آگاهی هر چه بیشتر آحاد جامعه به ویژه گروه‌‌های در معرض خطر از قبیل بازرسان بهداشتی دامپزشکی، نقل و انتقال دهندان دام، قصابان و دامداران شاهد به حداقل رسیدن موارد بروز این بیماری کشنده و مشترک باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
خدا به خیر کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار