کد خبر: ۲۵۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، رییس نیروی ضد هوایی در فرماندهی نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد که سامانه جدید پدافند موشکی اس 350 برخوردار از چابکی و تحرک بیشتر نسبت به انواع دیگر در مراحل سنجش عملیاتی و کاری قرار گرفته است.

ساختار دفاع ضد موشکی روسیه بیشتر بر پایه سامانه های موشکی پدافندی اس 300 که به ایران نیز تحویل شده، اس 400 و همچنین پیشرفته ترین آن اس 500 شکل گرفته که سیستم 400 و 500 تاکنون فقط برای ارتش این کشور ساخته شده است، ولی مسکو سال گذشته نخستین قرارداد فروش خارجی اس 400 را با پکن امضا کرد.

ژنرال سرگئی باباکوف، رییس نیروی ضد هوایی در فرماندهی نیروی هوافضای روسیه گفت: نمونه آزمایشی سامانه موشکی اس 350 هم اکنون در مرحله آزمون های کاری اولیه است و برپایه زمانبندی تعیین شده در خدمت نیروهای مسلح قرار می گیرد.

سامانه پدافند هوایی اس-350 یا ویتیاز ساخت شرکت آلماز آنتی روسیه از جدیدترین سامانه های دفاعی این کشور بشمار می رود که هر واحد آن شامل یک خودرو فرماندهی، دو خودرو حامل رادار و سه خودرو پرتابگر است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ویتیاز یک سامانه موشکی چندگانه میان برد و کوتاه برد معرفی شده که در مقایسه با انواع دیگر مانند اس-400 کوچک تر، سبک تر، پودمانی تر و تحرک بیشتری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار