اکبری مبارکه، بازیگر نقش ابن‌ملجم:
سریال امام علی(ع) از موفق‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در سه دهه اخیر است که در خاطر مردم هم ماندگار شده؛ این ماندگاری علاوه بر داستان سریال که مربوط به امام اول شیعیان است، مدیون کارگردانی قوی و بازی بازیگرانی برجسته و حرفه‌ای نیز هست. کریم اکبری مبارکه، یکی از این بازیگران است که توانست با بازی در قالب شخصیت ابن‌ملجم مرادی، نقشی ماندگار در تاریخ تلویزیون از خود به یادگار بگذارد.
کد خبر: ۲۵۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، محمد زندکریمخانی در جام‌جم به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین(ع) مصاحبه‌ای با بازیگر این نقش داشته که در ادامه می خوانید:

آقای اکبری، چگونه شد که نقش ابن‌ملجم را در سریال امام علی(ع) پذیرفتید؟

شغل من بازیگری است. آقای میرباقری، کارگردان سریال امام علی(ع) با توجه به شناختی که از من و نوع بازی‌ام داشتند، این نقش را به من پیشنهاد کرد. من هم مطالعه زیادی روی نقش ابن‌ملجم کردم و متوجه شدم می‌توانم از پس این نقش برآیم. البته از بازی در این نقش آن‌قدر وحشت، استرس و اضطراب داشتم که سه شب قبل از این که جلوی دوربین حاضر شوم، شب‌ها تا صبح خوابم نمی‌‌برد. اولین روز ضبط سکانس، اوج نگرانی، وحشت و استرس من بود که آن نگرانی را هیچ گاه فراموش نمی‌کنم.

گریم شما خیلی خاص بود. با این گریم چگونه کنار آمدید؟

گریم ابن‌ملجم خیلی سنگین و سخت بود، چراکه باید ذات درونی او را نشان می‌داد، والا آنچه در تاریخ آمده این است که ابن‌ملجم مرادی مردی زیبا، خوش‌چهره، باسواد و مدرس قرآن بوده و صوت بسیار خوبی داشته. لذا گریم چهره من طوری طراحی می‌شد که اینها را نشان ندهد؛ بلکه چهره‌ای اشقیایی و ذات پلید او را به رخ بکشد. قطامه هم زنی زیبارو بود، اما در سکانسی از سریال شاهد هستیم که به حیوان تبدیل می‌شود.

چه حسی داشتید وقتی که در مسجد کوفه شمشیر را بر فرق علی(ع) پایین می‌آوردید؟

وقتی که با شمشیر بالای محراب علی(ع) ایستادم، درونم آشوب بود. بیشتر سعی می‌کردم مظلومیت علی(ع) را برسانم. وقتی که شمشیر را پایین می‌آوردم، پیش خودم فکر می‌کردم که علی(ع) در آن زمان چه‌ها کشیده است. من هیچ گاه نتوانستم با ابن‌ملجم همذات‌پنداری کنم. این صحنه آخر خیلی سخت بود. مردم از هنگام دویدن من تا زدن ضربه را در یک لحظه دیدند، اما برای این صحنه از برخاستن من تا ضربه نهایی، یک وقفه چند روز یا چند هفته‌ای رخ داد.

مردم در کوچه و خیابان چه بازتابی نسبت به شما با توجه به نقش‌تان داشتند؟

زمانی بود که پشت صحنه فیلم‌ها به نمایش درنمی‌آمد و شاید برخوردهایی بین مردم و هنرپیشگان به وجود می‌آمد، اما امروزه چون پشت صحنه نمایش داده می‌شود، مردم می‌دانند که فلان هنرپیشه نقش منفی مشغول بازی نقش خویش است و هیچ چیز واقعی نیست. من از مردم هیچ بازخورد بدی ندیدم.

حاضر هستید این نقش اشقیایی را دوباره بازی کنید؟

اگر آقای میرباقری پیشنهاد بدهند حتما قبول می‌کنم، اما اگر فرد دیگری بگوید، نه، نمی‌پذیرم. چون پرداخت این نقش خاص در سینما و تلویزیون ایران ابداع و دستپخت میرباقری بوده است. ایشان در نوشتن، کارگردانی و مدیریت گریم‌ها بسیار استاد است. اگر فیلمی را میرباقری کار کند، حتی به اندازه یک پلان تصویری هم که باشد، حاضرم بیایم و از جلوی دوربین عبور کنم و بروم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار