کد خبر: ۲۵۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: اکنون منطقه آبستن حوادث و بحران‌های بسیاری است. البته این بحران‌ها در طول چهار دهه اخیر وجود داشته است اما در سال‌های اخیر آن بحران‌ها به اوج خود رسیده است. این مسئله موجب یک نیاز جدی می‌شود تا یک بازنگری در مضمون و محتوای مفاهیم به وجود آمده در سیاست‌هایمان را انجام دهیم.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تغییرات اخیر صورت گرفته در وزارت امور خارجه گفت: گردش مدیران و تغییر مسئولان ستادی در مرکز در وزارت امور خارجه و بسیاری از دستگاه‌ها امر معمول و عرفی است که در تمامی دوره‌ها این امر صورت می‌گرفته است و هدف از آن استفاده و بهره‌مندی از توانمندی تمام دیپلمات‌ها برای تقویت دستگاه دیپلماسی است.

او با بیان اینکه تغییر در معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه حق آقای ظریف است، اظهار داشت: بی‌تردید آقای ظریف با در نظر گرفتن تمامی جوانب و برای تقویت دستگاه دیپلماسی این تغییرات را صورت داده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به سوابق حسین جابری انصاری تصریح کرد: معاون جدید امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از سوابق مثبت و درخشانی در حوزه تخصصی‌شان برخودار هستند. او مدت‌ها در خصوص مسائل خاورمیانه عربی پژوهش انجام داده و سال‌ها سابقه حضور در این کشورها به عنوان یک دیپلمات و سفیر را تجربه کرده است.

زنگنه ادامه داد: از سویی، ایشان تا مدتی پیش مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا بودند. پس از آن هم سمت سخنگویی وزارت امور خارجه را برعهده گرفتند و توانستند به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

او با بیان اینکه با تغییر یک فرد شاهد تغییرات عجیب و غریبی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: رویکرد ایران در قبال مسائل منطقه‌ای و محور مقاومت امری نیست که یک فرد در خصوص آن تصمیم‌گیری کند بلکه در این خصوص کلیه ارکان نظام در این رابطه تاثیرگذار هستند. از طرفی جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است سیاست خارجی خود را براساس آرمان‌ها و البته منافع ملی خود تنظیم کند.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر اینکه محور مقاومت نیز وابسته به یک نفر نیست، ابراز داشت: معاونت امور عربی یا هر معاونت دیگری در وزارت امور خارجه از چندین اداره کل برخودار است که البته آنها با دوائر منطقه‌ای و نمایندگی‌های ایران در کشورهای دیگر در ارتباط هستند که در هر یک از این قسمت، دیپلمات‌ها به صورت ریز و تخصصی مسائل را مورد سنجش و ریزبینی قرار می‌دهند و گزارش‌های آنها به دست مسئولان می‌رسد.

زنگنه با ضروری دانستن تدوین برنامه‌ای راهبردی برای خروج از بحران‌های کنونی منطقه بیان کرد: اکنون منطقه آبستن حوادث و بحران‌های بسیاری است. البته این بحران‌ها در طول چهار دهه اخیر وجود داشته است اما در سال‌های اخیر آن بحران‌ها به اوج خود رسیده است. این مسئله موجب نیاز جدی می‌شود تا یک بازنگری در مضمون و محتوای مفاهیم به وجود آمده در سیاست‌هایمان را انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار