رییس هیات سوارکاری یزد گفت: قطب پرورش اسب اصیل عرب در کشور هنوز مجتمع سوارکاری ملکی ندارد .
کد خبر: ۲۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، احمد زارع پور اشکذری  افزود: هم اکنون در استان یزد حدود شش هزار و 500 راس اسب اصیل عرب وجود دارد که این آمار در سطح کشور نمونه و یزد را قطب اصلی پرورش آن کرده است .

وی ادامه داد: از 500 باشگاه سوارکاری کشور تاکنون 243 باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت هستند و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .

رییس هیات سوارکاری استان یزد خاطر نشان کرد: سوارکاران یزد همواره در مسابقات معتبری که در استان های مختلف کشور برگزار می شود جزو نفرات برتر در بخش های مختلف هستند .

زارع پور اشکذری به برگزاری مسابقات سالانه معتبر ملی سوارکاری ( کورس بهاره و پاییزه ) با حضور سوارکاران برتر استان های کشور در این استان خبر داد که با استقبال گسترده مردم و جوانان مواجه شده است .

وی گفت: علیرغم این همه توفیق ها و اینکه یزد قطب سوارکاری کشور محسوب می شود ضروری است تا با تخصیص اعتبارات حداقل این استان دارای یک مجتمع مناسب سوارکاری دولتی باشد .

رییس هیات سوارکاری یزد ابراز امیدواری کرد تا این مشکل با توجه به پیگیری های مکرر ، مورد رسیدگی مسئولان امر قرار گیرد و مجتمع سوارکاری مناسبی برای انجام مسابقات و رفاه حال علاقمندان ساخته شود .
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار