نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام ایران را برای همکاری های هسته ای محدود نکرده است، عنوان کرد: ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگا واتی از سوی چین در همین راستا خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیشنهاد چین برای ساخت نیروگاه 100 مگاواتی بعد از برجام اظهار داشت:در برجام  ایران به هیچ عنوان برای فعالیت صلح آمیز هسته ای محدود نشده است و می تواند با هر کشوری که تمایل داشته باشد در زمینه ساخت یا تجهیز سایت های هسته ای همکاری کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: ایران پیش از این نیز تاکید داشت که در زمینه پزشکی و دارویی همچنین تولید برق خواهان فعالیت هسته ای است بنابراین هر کشوری که تمایل داشته باشد با ایران در این زمینه ها همکاری کند، از آن استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: البته در زمینه انتخاب کشورها جهت همکاری باید مسائلی چون سابقه همکاری آنها در موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مد نظ بگیریم. علاوه بر نگاه به گذشته باید آینده روابط را نیز در نظر بگیریم تا با کشوری همکاری شود که در توسعه و پیشرفت کشور اثر گذار باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روابط ایران با چین و روسیه در زمینه هسته ای را بررسی کرد و گفت: کشورها می توانند در زمینه های مختلف با ایران همکاری داشته باشند این گونه نیست که کشوری جایگزین دیگری شود بلکه هر کدام که خدمات مطلوب تری ارائه کند با آن همکاری خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار