مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از بهره برداری و راه اندازی شبکه و تصفیه خانه فاضلاب استان یزد ظرف سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، علی اسلامی با اشاره به اینکه اجرای پروژه شبکه و تصفیه خانه فاضلاب یزد از طریق قراردادهای بیع طی دو سه سال اخیر با بافق و اردکان وارد فاز اجرایی شد، اظهار داشت: این قرارداد با چند شهرستان دیگر استان یزد نیز منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان پیشرفت فیزیکی کار خوب بوده و در شهرستان‌ها نیز این پروژه اجرایی پیشرفت‌هایی داشته است، افزود: ظرف سه سال آینده کل شبکه فاضلاب استان یزد به طور کامل اجرایی می شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران آبی ایجاد شده در استان یزد بیان کرد: متاسفانه بر خلاف سایر نقاط کشور، استان یزد امسال سال بارشی نامساعدی را پشت سر گذاشت و این امر سبب شده تابستانی سخت را در یزد داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی بارش‌ها در مناطق مختلف استان یزد عنوان کرد: بارانی در رفع مشکلات کم آبی موثر است که تبدیل به روان آب شود و منابع آبی را غنی و سیراب کند که در استان یزد متاسفانه بارش‌ها تاثیرگذار نبوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد، یکی از عوامل کاهش منابع آبی را افزایش جمعیت اعلام کرد و افزود: در سال ۵۵ استان یزد ۲۶۶ هزار نفر جمعیت داشت که ۱۴۰ هزار نفر از آنها در مرکز استان ساکن بودند اما اکنون استان یزد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰۰ هزار نفر آن در مرکز استان ساکن هستند.

اسلامی، انتقال آب به استان یزد را یک ضرورت اساسی خواند و بیان کرد: در صورتی که انتقال آب با کندی مواجه شود، یزد کمتر از پنج سال دیگر با بحران جدی در زمینه آب مواجه خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار