در سالروز شهادت مظلومانه حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) دارالعباده یزد، سراسر سوگوار شد .
کد خبر: ۲۵۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) از شب گذشته تا امروز در اکثر مساجد ، حسینیه ها و امامزادگان شهرستان یزد و مناطق تابعه استان با حضور خیل عزاداران ولایتمدار ادامه دارد .
مردمان مومن و عاشقان حضرت امام علی (علی ) با حضور گستره در محافل و مجالس مختلف در این دیار ولایتمدار در مصیبت شهادت آن امام همام (ع) اشک ماتم ریختند.
همچنین آیین نورانی دومین شب از لیالی قدر با شرکت اقشار مختلف مردم خداجو و عاشقان مکتب علوی و بخصوص نسل جوان با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد .
سخنرانان و مبلغان دینی در سطح مساجد و تکایا و بقاع متبرکه دارالعباده یزد طی سخنانی به تبیین اهمیت لیالی قدر ٰ شخصیت حضرت علی و ذکر مصائب و مناقب علی (ع) پرداختند .
مراسم عزاداری سالروز شهادت مظلومانه امیر مومنان حضرت علی (ع) همانند شهر یزد در تمامی مناطق و شهرستان های تابعه دارالعباده نیز برگزار شده است.
همچنین امروز عصر آیین سنتی نخل برداری همراه با برنامه های خاص در برخی حسینیه ها در استان یزد با حضور دستجات و هیئات عزادار و سوگوار بنحو باشکوهی برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و برنامه های مذهبی در این دیار خیلی باشکوه و همراه با جلوه هایی زیبا از عمق عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار