کتابی با عنوان «حریم سلطان» با موضوع بازشناسی تاریخی سلطنت عثمانی در دروان پادشاهی سلطان سلیمان منتشر شد.
کد خبر: ۲۵۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد، کتابی با عنوان «حریم سلطان» با موضوع بازشناسی تاریخی سلطنت عثمانی در دروان پادشاهی سلطان سلیمان منتشر شد.

 نشر نیماژ کتابی را با عنوان «حریم سلطان» به قلم یاوز بهادر اوغلو نویسنده ترک و با ترجمه مهلا منصوری منتشر کرد.

این کتاب روایتی است تحلیل تاریخی از سلطنت حکومت عثمانی در دوران سلطان سلیمان که می‌توان آن را یک بازبینی از وضعیت زندگی در دربار پادشاه عثمانی یاد کرد.
«حریم سلطان» در کتابفروشی‌های ایران
حریم سلطان در مقدمه خود با شرحی کوتاه از پادشاه و حکومت عثمانی شروع شده و در ادامه به درون قصر پادشاه رفته و آداب و رسوم تولد شاهزداه، شیوه تدریس  و آموزش وی، افرادی که اجازه تردد در قصر داشتند و نیز سخت‌گیریهای آموزشی در قصر می‌پردازد.

بخش دوم از این کتاب نیز به سندیت تاریخی وجود شخصیتی به نام خرم سلطان در درون دستگاه پادشاهی سلطان سلیمان عثمانی می‌پردازد. تلاش سه برادر پادشاه برای تصاحب حکومت و نقش خرم‌سلطان در این میان و نیز شیوه زندگی و حضور زنان در دستگاه پادشاهی عثمانی نیز از مهمترین موضوعاتی است که در این بخش به آن پرداخته شده است

به گزارش مهر، بهادر اوغلو در این کتب سعی کرده در مقام یک محقق مورخ روایتی بی‌طرفانه از واقعیت تاریخی زندگی پادشاهان عثمانی و زنان دربار آنها ارائه دهد. شیوه استناد و تحلیل تاریخی او در این کتاب بر همین اساس تنظیم شده است و در موارد متعددی وی با در کنار هم قرار دادن برخی استنادات تاریخی و تحلیل‌های شخصی سعی در بیان برخی واقعیات تاریخی درباره این بخش از پادشاهی عثمانی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار