رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: لیست 148طرح قابل واگذاری نیمه تمام در این استان به همراه فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار اعلام شد.
کد خبر: ۲۵۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد، حمیدرضا نصیری زاده  افزود: با تصویب دستورالعمل اجرایی ماده 27 قانون الحاق 2 در شورای اقتصاد و ابلاغ آن، عملا اقدامات سازمان در جهت اجرایی شدن این ماده قانونی آغاز و واگذاری طرحهای جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری به بخش غیردولتی کلید خورد.
وی افزود: در این راستا نشست با دستگاههای اجرایی در خصوص مشخص شدن این طرحها برگزار و 209 مورد به عنوان طرحهایی که قابلیت واگذاری به بخش غیردولتی دارند استخراج شد .
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: بعد از شناسایی این طرحها و مطرح شدن و بررسی آنها در در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، لیست آنها در سایت سازمان به نشانی yazd.mporg.ir درج شد.
نصیری زاده یادآور شد: لیست طرحها در جلسه ای با حضور سرپرستان و مدیران بانک ها بررسی و درخصوص نحوه تضمین های مالی و تامین مالی طرحها بحث و تبادل نظر شده است.
این مسئول تاکید کرد: فراخوان این طرحها در راستای آیین نامه ساماندهی و واگذاری طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای هیات وزیران ، فهرست طرحهای قابل واگذاری ملی برای اطلاع رسانی و مشارکت سرمایه گذاران اعلام شده است.
به گفته وی سایر طرحهایی که در این فراخوان اعلام نشده نیز پس از نهایی شدن و جمع بندی برای تعیین سرمایه گذاران اعلام خواهد شد.
وی گفت: واگذاری طرحها به دو صورت فروش یا مشارکت صورت خواهد پذیرفت که از این میان 56 طرح مربوط به ورزش و جوانان و 53 طرح مربوط به آموزش و پرورش است.
نصیری زاده خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که اگر بتوانیم تا پایان امسال حداقل 100 مورد از این طرحها را واگذار کنیم و افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این عرصه هستند می‌توانند به وب‌سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد مراجعه کرده و اطلاعات دقیق این طرحها را کسب کنند.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، حدود 1500 واحد عمرانی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد که تکمیل آنها با بودجه فعلی 16سال زمان نیاز دارد از این رو دولت مصوب کرده بخش های قابل واگذاری شناسایی شود.
در حال حاضر 3هزار و 600 واحد تولیدی با اشتغال یکصد هزار نفر در استان یک میلیون و 85هزار نفری یزد وجود دارد که تعدادی از این واحدها تعطیل و تعدادی هم با ظرفیت زیر 40 درصد در حال فعالیت هستند.
یزد با متوسط 1.63 درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی (کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) و چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای به شمار می رود که 22 سال متوالی جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری را در اختیار داشت.
این استان با سهم 51 درصد تولید سنگ آهن کشور، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک، 27 درصد تولیدات نساجی، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، برخورداری از بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و نیز رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، زیرساخت های ویژه ای را برای ایجاد اشتغال در مقایسه با سایر استان ها داراست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار