کد خبر: ۲۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی ویژه مداحان در یزد برگزار شود گفت: مداحان از بیان مطالب خلاف واقع در مراسم سوگواری خودداری کنند.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب با وی اظهار داشت: اگر یک برنامه آموزشی مستمر برای مداحان باشد که هم بیشتر با مقاتل آشنا شوند و هم با صحت و سقم مسائلی که وجود دارد آشنا شوند، کار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات در مسئله روضه‌خوانی و مداحی‌ها هدف بر این استوار می‌شود که طرف را هرچه بیشتر به گریه بیاندازند و حتی برای این مسئله دست به دامن خیلی مسائلی که ممکن است حتی واقعیت هم نداشته باشد می‌شوند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در یزد منبرها و روضه‌های زیادی هست و مداحی‌های زیادی در طول سال انجام می‌شود، گفت: گاهی اوقات متاسفانه زمینه‌هایی از انحراف از مقصد در برخی مداحی‌ها دیده می‌شود.

ناصری با بیان این مطلب که در یزد باب شده که گردشگران خارجی در محرم و صفر می‌آیند و در روضه‌ها شرکت می‌کنند، گفت: گردشگران با حضور در مراسم روضه و مداحی و سینه‌زنی از این مراسم‌ها خوششان می‌آید و سوالهایی در این زمینه به ذهنشان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه اثرات بیان مطالب خلاف واقع در روضه‌ها و مداحی‌ها بسیار نامطلوب است، گفت: این موضوع که گردشگران در مراسم‌های ما به سوالهایی بر می‌خورند، بر ما لازم می‌کند که مراسم‌ها را حساب شده‌تر و به دور از هیچ گونه انحرافی برگزار کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار