رییس هیات هندبال یزد گفت: 25 مدرسه هندبال دخترانه و پسرانه در این استان فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۲۵۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل خوشنویس افزود: از این تعداد 12 مدرسه در شهر یزد و بقیه در شهرستان های ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و زارچ فعالیت خواهند کرد. .
وی ادامه داد: این مدارس زیر نظر مربیان مجرب در طول سال بخصوص تابستان نسبت به جذب و آموزش هندبال در رده های سنی پایه فعالیت می کنند .
این مسئول گفت: در مدارس هندبال زیر پوشش این هیات با همکاری بخش خصوصی و باشگاه های مختلف حدود 500 نفر عضویت دارند .
خوشنویس اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی بعمل آمده توسط فدراسیون هندبال ، هیات یزد در رتبه هفتم کشوری و در میان هیات های استان یزد در رده چهارم قرار دارد .
وی از برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی منطقه شش کشور با حضور تیم های خردسالان و نونهالان یزد ، سیستان و بلوچستان و کرمان در مرداد ماه امسال خبر داد .
رییس هیات هندبال استان یزد به اهمیت آموزش و استعدادیابی به عنوان دو اولویت این اصلی هیات در کنار برگزاری مسابقات ، اعزام ها و میزبانی رقابت های کشوری اشاره و گفت: در اکثر مناطق و شهرستان های استان هیات های هندبال با حضور پیشکسوتان و فعالان این رشته در طول سال وظایف را انجام می دهند .
وی افزود: تاکنون افزون بر دو هزار نفر در رده های مختلف سنی در این رشته جذب و سازماندهی شده و زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند .
این مسئول گفت: 10 نفر از بازیکنان هندبال استان یزد در رده های مختلف سنی به تیم های ملی دعوت شده و در مسابقات ملی و بین المللی نیز شرکت دارند .
خوشنویس به اهمیت فرهنگ سازی این ورزش در بین خانواده ها و اشاره و خواستار همکاری دستگاه های فرهنگی، ورزشی و رسانه ها در تحقق این امر شد .
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 50 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار