کد خبر: ۲۵۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 28 June 2016
هیات اسکیت استان از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت خانواده‌های یزدی به خوبی از آن استقبال کرده اند.  هیات ورزش اسکیت استان در سال 86 به قهرمانی رسید و در سال گذشته نیز رتبه سوم لیگ برتر کشور را به دست آورد.  همشهری با توجه به شروع تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان برای پیگیری نحوه برگزاری کلاس‌های اسکیت دوره تابستانی و عملکرد هیات اسکیت استان با «محمدصادق طهماسبی» رئیس هیات اسکیت استان گفت و گویی انجام داده است که در زیر می‌خوانید.
  • هیات اسکیت استان در کشور چه جایگاهی دارد و تاکنون موفق به کسب چه رتبه‌هایی شده است؟
هیات اسکیت استان از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در رشته‌هایی مانند اسکیت سرعت، رول بان اسکیت، فری استایل و اسکیت نمایشی فعال است. هیات اسکیت استان در سال 86 توانست قهرمان سوم آسیا در اسکیت سرعت شود اما در چند سال اخیر با توجه به پاره‌ای مشکلات و نبود زیرساخت‌های مناسب نتوانست آنچنان که باید جایگاه خود را مطرح کند اما سال گذشته هیات اسکیت استان توانست عنوان سومی را در لیگ برتر کشور به خود اختصاص دهد و امسال هم تیم رول بال اسکیت استان در لیگ برتر درحال فعالیت است. همچنین 4 نفر از هیات اسکیت استان به تیم ملی دعوت شده اند.
  • این ورزش در استان از چه جایگاهی برخوردار است؟
ورزش اسکیت جدا از ورزش بودن، نوعی ورزش هنری نیز به شمار می‌رود، اسکیت دارای تنوع در حرکات فنی است و از جمله ورزش‌هایی است که خانواده‌های یزدی از آن استقبال خوبی کرده‌اند. با توجه به آغاز فعالیت این ورزش در سال 84 در یزد، پیش‌بینی می‌شد که در سال 90 در هر خانواده یزدی یک کفش اسکیت برای ورزش اسکیت یافت شود، اکنون این پیش‌بینی محقق شده و خانواده‌ها علاقه دارند بچه‌‌های آنها در کلاس‌های اسکیت شرکت کنند. بانوان هم بدون هیچ محدویتی در این رشته فعالیت می‌کنند.
  • چند ورزشکار در هیات اسکیت عضو هستند و استان چند مربی اسکیت دارد؟
در کل آمار ورزشکاران تحت نظر بیمه ورزشی، بیش از 2 هزار نفر است. البته شاید آمار بیش از این تعداد باشد اما به دلیل این که مابقی ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی نیستند در این آمار محاسبه نمی‌شوند. اما 20مربی زن و مرد با هیات اسکیت به طورت دائمی همکاری می‌کنند و در دوره‌های مختلف مشغول کار هستند هرچند 50 نفر مربی در استان کارت مربیگری را گرفته‌اند، اما فعالیتی در این هیات ندارند. باید به این نکته اشاره کنم که این ورزش درآمدزایی دارد و باعث اشتغالزایی هم خواهد شد.
  • وضعیت این ورزش در شهرستان‌های دیگر استان چگونه است؟
این ورزش در 7 شهرستان استان فعال است. شهرستان اردکان، فعال‌ترین شهرستان در رشته اسکیت است. اردکان با وجود داشتن هیات بانوان و نوجوانان در این رشته، عملکرد مناسبی داشته است و به لحاظ رکوردزنی بالاتر از رده کشوری قرار دارد. تیم بانوان اردکان خوش درخشیده است هرچند مشکلات زیر‌ساختی و نبود پیست اسکیت باعث ایجاد موانعی برای کسب رتبه از سوی این هیات شده اما با قول مساعد مسئولان و فرمانداری این شهرستان قرار است که نقشه اجرایی برای ساخت پیست اسکیت تهیه شود.
  • با توجه به این‌که در فصل تابستان قرار داریم آیا هیات اسکیت استان برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ای دارد؟
با توجه به علاقه نوجوانان به ورزش اسکیت و دغدغه پر‌کردن اوقات فراغت دانش آموزان، امسال هم مانند سال گذشته، هیات اسکیت استان کلاس‌های اسکیت را در استان برگزار می‌کند. اکنون کمیته این هیات در حال نرخ‌گذاری مناسب برای کلاس‌هاست تا همه اقشار از این کلاس‌ها استفاده کنند. 20 کلاس در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود. همچنین برخی ارگان‌های دولتی نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود اقدام به برگزاری کلاس‌های اسکیت کرده‌اند.
  • توسعه ورزش اسکیت در استان با چه مشکلاتی روبه رو است؟
نبود زیر ساخت‌های مناسب برای این ورزش مهم‌ترین مشکل استان است. در استان پیست مناسبی برای ورزش اسکیت وجود ندارد و ورزشکاران برای تمرین باید از پیست‌های استان‌های همجوار استفاده کنند. بانوان هم پیست اختصاصی ندارند اما در تلاش برای برطرف کردن این مشکل هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار