کد خبر: ۲۵۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 28 June 2016
ورزش واترپلو در یزد ورزشکاران با استعداد شنا را به سمت خود جذب کرده است و اکنون نوجوانان و جوانان یزد واترپلو را به عنوان ورزشی شاد و مفرح دنبال می‌کنند، به گونه‌ای که وضعیت این روزهای ورزش واترپلو در استان نشان از پیشرفت و همه گیر شدن آن دارد. با این وصف تیم‌های واترپلو استان با مشکلاتی مانند نبود استخر اختصاصی و همچنین نبود حامی مالی مواجهند.
این روزها به نظر می‌رسد ورزشی که در دهه‌های 60 و 70 در یزد از جایگاه بالاو قابل قبولی برخوردار بود، در حال حاضر نیز دوباره احیا شده و مسئولین هیات شنا عزم خود را جزم کرده‌اند تا واترپلو استان را دوباره در کشور سرآمد کنند. رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان در این خصوص به همشهری می‌گوید: 5سال است که رسما هیات شنا را در استان در دست گرفتیم و برای پیشبرد و احیای واترپلو در استان و کشور تمام توان و نیروی خود را به کار گرفتیم تا تیم یزد را در کشور مطرح کنیم.
«محمد رضا باغستانی» با اشاره به این‌که واترپلو ورزش استقامتی است، می‌گوید:آمادگی جسمانی بالا و استقامت بدنی از اصول کلی در ورزش واترپلو است و برای پرورش بازیکنان بااستعداد در این رشته باید به این امر توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی می‌‌افزاید: واترپلو در کشور و به خصوص در یزد از شروع بازی‌های آسیایی در تهران و با شکست دادن تیم قدرتمند چین، جایگاهش را در کشور به‌دست آورد و سبب شد تا بازیکنان داخلی با انگیزه‌ای مضاعف به سراغ این ورزش سراسر مفرح بروند.

پایه‌سازی در واترپلو
رئیس هیات واترپلو استان می‌گوید: با پایه‌سازی در واترپلو و توانمند سازی بازیکنان در این رشته بعد از 10 سال فعالیت، توانستیم در 3 سال گذشته در مسابقات آینده‌سازان ایران، مزد زحماتمان را بگیریم و در کشور به مقام قهرمانی دست یابیم.وی می‌افزاید:از مهم‌ترین برنامه‌های هیات برای سال‌های آینده صاحب مقام شدن است.
به گفته رئیس هیات واترپلو استان، کسب جایگاه مناسب تیم‌های استان در رده‌های کشوری از اصلی‌ترین برنامه‌های در دست اجرای هیات است.باغستانی می‌گوید: بازیکنان پراستعداد یزد توانستند در مسابقات زنجان مقام قهرمانی و در مسابقات اصفهان مقام سوم را به دست آورند. راه یافتن به لیگ واترپلو جوانان کشور و کسب تجربه برای حضور در لیگ از دیگر دست یافته‌های واترپلوی استان است.رئیس هیات واترپلو استان می‌گوید: مهم‌ترین مشکل هیات نبود استخر مناسب و تحت اختیار هیات است تا بتوانیم در آنجا تمرینات تیم‌های شنا و واترپلو را دنبال کنیم.وی می‌افزاید: استخر 22 بهمن از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار هیات گذاشته می‌‌شود اما اگر مسئولان این اداره کل استخر را به صورت تمام وقت در اختیار ما بگذارند، بسیاری از مشکلا ت پیش رو برداشته خواهد شد و در استعدادیابی رشته‌های شنا و واترپلو استخر 22 بهمن مکان اصلی هیات برای تمرین‌های تیم می‌شود.وی اشاره می‌کند: سرلوحه کارهای هیات شنای استان، ارائه آموزش، ارتقای سطح علمی و فنی مربیان و برگزاری لیگ‌های شنا و واترپلو بانوان و آقایان است.

حامیان مالی تیم واترپلو استان
رئیس هیات واترپلو استان می‌گوید: تامین منابع مالی و جذب حامیان مالی یکی دیگر از دغدغه‌های هیات شنا شیرجه و واترپلو در استان است که امید می‌رود در آینده نه چندان دور این مشکل نیز حل و فصل شود. وی می‌گوید: در بحث‌های مالی مشکلات فراوانی داشتیم که شرکت‌های پیشگامان کویر و یزد پولیکا طی این چند سال حامیان اصلی هیات شنا، شیرجه و واترپلو بودند.باغستانی می‌افزاید: برای اعزام تیم به مسابقات کشوری هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم و حامیان مالی ما توانستند در زمان مشکلات یار و یاور اصلی تیم در مسابقات باشند و تیم را پشتیبانی کنند.

مکان مناسبی برای تمرین وجود ندارد
اما «علی اکبر صفوی مقدم» قهرمان 15 ساله تیم واترپلو استان و عضو تیم واترپلو پیشگامان می‌گوید: 4 سال است که واترپلو را آغاز کرده‌ام و 3 سال است که به صورت حرفه ای به این ورزش می‌پردازم. 3 مدال برنز و یک مدال طلا به‌دست آورده‌ام و به اردوی تیم ملی شنا در سنندج نیز دعوت شده‌ام.وی می‌گوید: از عمده مشکلات تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ، نبود فضای مناسب تمرین است که موجب می‌شود تا انگیزه تیم‌های استان برای حضور در مسابقات پایین بیاید و زمینه ساز مشکلات برای پیشرفت تیم باشد.
صفوی مقدم می‌گوید:مردم استان باید بیشتر به سمت شنا بیایند و از این ورزش نیز حمایت بیشتری شود تا بتوانیم مقام‌های بیشتری را برای استان به ارمغان بیاوریم. وی می‌افزاید: از مسئولان استان تقاضا داریم که استخر و امکانات بیشتری را در اختیار تیم شنا و واترپلو قرار دهند تا بتوانیم در آسیا هم کسب مقام کنیم.وی می‌گوید:با این همه استعدادی که استان در شنا و واترپلو دارد، حیف است که زیرساخت‌های ورزشی در این رشته تامین نشود و بازیکنان واترپلو از انجام تمرینات سرخورده شوند. وی ابراز امیدواری کرد که مسئولین در این زمینه تلاش بیشتری کنند و تیم را یاری دهند.

  تیم‌های قوی واترپلو در استان
رئیس هیات واترپلو یزد می‌گوید: تیم واترپلو استان تیمی کاملا نظام مند است و امیدواریم آینده درخشانی در انتظار این تیم باشد. با توجه به این‌که 4 بازیکن ما به تیم ملی دعوت شده‌اند،قدم‌های بعدی باید محکم‌تر برداشته شود. «محمد رضا باغستانی» می‌گوید: بعد از 15 سال مقام سوم را در بین 35 تیم را در کشور به‌دست آوردن،کسب 3 مدال برنز و 2 مدال نقره،انرژی مضاعفی را به شنای یزد وارد و روحیه بازیکنان تیم را بالاتر برده است. این مسئول با اشاره به این‌که در استعداد یابی واترپلو تمام تلاشمان را به کار خواهیم برد، می‌گوید: از مردم استان تقاضا دارم که برای شروع ورزش واترپلو، ابتدا شنا را به صورت کامل و حرفه‌ای آموزش ببینند و سپس به سمت این ورزش بیایند تا از نظر جسمانی، فنی و تکنیکی دچار مشکل نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار