روابط عمومی شرکت تعاونی فراگیر ملی کارگری سروقامت ابرکوه در نامه ای به تابناک یزد توضیحاتی پیرامون خصوص روند شکل گیری شرکت، وضعیت سهام و سرمایه مردم و همچنین و روند رخدادها در احداث پالایشگاه GTL ابرکوه ارائه کرده است.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 09 July 2016
روابط عمومی شرکت تعاونی فراگیر ملی کارگری سروقامت ابرکوه در نامه ای به تابناک یزد توضیحاتی پیرامون خصوص روند شکل گیری شرکت، وضعیت سهام  و سرمایه مردم و همچنین و روند  رخدادها در احداث پالایشگاه GTL ابرکوه ارائه کرده است.
در این نامه آمده است:
ضمن تقدیر از عمل شایسته آن خبرگزاری محترم جهت اطلاع رسانی صحیح و کامل و همچنین پیگیری شما نسبت به پروژه های ملی که در استان یزد تعریف شده اند به اطلاع می رساند شرکت تعاونی فراگیر ملی سروقامت ابرکوه تنها مالکیت 15 درصدی پروژه پالایشگاه جی تی ال سرو ابرکوه را دارد و 85 درصد این پروژه متعلق به شرکت تعاونی نفت و گاز سرو ابرکوه واقع در شهر یزد است که خود را نماینده ترکیه معرفی نموده است لذا علی رغم اینکه مسئولیت پاسخگویی درباره پروژه پالایشگاه متوجه شرکت مذکور بوده، همچنانکه در متن ارسالی شما نیز شرکت پتروشیمی و پالایش ابرکوه (که صحیح آن شرکت نفت وگاز سرو ابرکوه یا GTL) می باشد که با ادعای آوردن تکنولوژی و سرمایه گذاران ترکیه ای در سال 91 اقدام به فروش سهام در یزد و ابرکوه نموده و در چند سال گذشته بدون هیچ پیشرفتی پاسخگوی سهامداران و شرکاء خود نیز نبوده است، ولی جهت رعایت حقوق مادی و معنوی بیش از 7000 نفر سهامدار شرکت فراگیر ابرکوه مطالبی را در خصوص پروژه پالایشگاه و عملکرد فراگیر سروقامت به استحضار می رسانیم.
شرکت تعاونی فراگیر ملی کارگری سروقامت ابرکوه در سال 1390 با سرمایه اولیه 90 میلیون ریالی و تعداد 1000 نفر عضو اولیه تاسیس گردید که یکی از اهداف کلیدی این شرکت کمک به خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی سه دهک پایین درآمدی جامعه می باشد که در اساسنامه نیز به آن اشاره شده است. با مطرح شدن اجرای پروژه پالایشگاه جی تی ال سرو ابرکوه در سال 91 و درخواست مسئولین استان و شهرستانی از شرکت فراگیر ابرکوه، این شرکت در آبان 91 اقدام به برگزاری اولین مرحله فروش سهام خود نمود که طی آن سرمایه ای بالغ بر 57 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط مردم شهرستان ابرکوه تامین گردید و تعداد اعضای شرکت از 1000 نفر به بیش از 7000 نفر ارتقاء یافت. طی جلسات متعددی که با مسئولین استان و شهرستان برگزار شد مقرر گردید 15 درصد از سهام پالایشگاه متعلق به فراگیر سروقامت ابرکوه باشد و 85 درصد به شرکت تعاونی پالایش نفت و گاز سرو ابرکوه که خود را نماینده ترکیه معرفی کرده بود تعلق گرفت.
پس از اتمام مرحله اول فروش سهام، شرکت سروقامت اقدام به پرداخت بالغ بر 550 میلیون تومان هزینه تسطیح، خاکبرداری و.... در زمینی به وسعت 99 هکتار که برای این منظور  تعیین شده بود نمود. در این حال علی رغم فشار مسئولین مبنی بر اینکه کل سرمایه شرکت در پروژه پالایشگاه هزینه شود؛ در شرایطی که شریک خارجی هیچ آورده ای نداشت بنابراین هیئت مدیره و مدیرعامل فراگیر سروقامت از ادامه هزینه کرد در این پروژه خودداری نمودند تا تکلیف شریک خارجی مشخص گردد.
در این میان مدعی نماینده شریک خارجی اقدامی غیرقانونی نیز انجام داد و آن تغییر هیئت مدیره شرکت تعاونی پالایش نفت و گاز سرو ابرکوه بود که در هنگام تأسیس نماینده فراگیر سروقامت نائب رئیس هیئت مدیره آن شرکت تعیین شده بود، به هر حال جلسه¬ی مجمع عمومی فوق العاده با اطلاع اداره تعاون و برخی مسئولین بدون حضور نماینده فراگیر سروقامت برگزارگردیده و فرزند آقای مجید خاکساری (مدیرعامل و مدعی نماینده شریک خارجی) به سمت رئیس هیئت مدیره منصوب شد، این اقدام یعنی رابطه خانوادگی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره که این خود می تواند تبعات ناخوشایندی چون برداشت از حساب ها با امضاء مدیرعامل و یکی از اعضاء هیئت مدیره (رئیس یا نائب رئیس) را امکان پذیر نماید و این موضوع احتمال فساد در سیستم را افزایش می داد. علی رغم نامه نگاری شرکت فراگیر سروقامت با مسئولین مربوطه در خصوص اقدام غیرقانونی صورت گرفته در شرکت تعاونی پالایش نفت و گاز سرو ابرکوه، هیچ اعتنایی به این امر خلاف قانون نشد.

در حال حاضر پروژه پالایشگاه جی. تی. ال سرو ابرکوه به خاطر عدم ورود شریک خارجی که مالکیت 85 درصدی آن را داراست به حالت تعلیق در آمده و نیازمند ورود جدی مسئولین مربوطه برای فعالسازی مجدد این پروژه است که در این راستا فراگیر سروقامت جهت احقاق حقوق بیش از 7000 سهامدار خود و اجرای این پروژه ملی پیگیری¬های متعددی را با مسئولین از جمله معاون محترم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آقای مهندس کلانتری انجام داده است و امیدوار است با نتیجه بخش بودن این پیگیری ها و همچنین همت مسئولین استان و شهرستان، خواسته اصلی سهامداران مبنی بر اجرایی شدن این پروژه که مصوبه سفر مقام معظم رهبری نیز می باشد محقق گردد.
در رابطه با عملکرد فراگیر سروقامت نیز به طور خلاصه می توان گفت این شرکت بعد از جلوگیری از هزینه کرد اضافی در پروژه پالایشگاه تا مشخص شدن تکلیف شریک خارجی جهت جلوگیری از راکد ماندن وجوه نقد در شرکت و کسب بازدهی و سودآوری برای سهامداران محترم خود با توجه به اساسنامه و با تصویب مجمع عمومی که در سال 92 برگزار گردید اقدام به سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت در پروژه هایی نظیر کارخانه خوراک دام و طیور، صادرات قیر، بازرگانی گوشت و برنج و... نموده و تاکنون بیش از 70 درصد سود عاید سهامداران شده است که به محض مشخص شدن وضعیت پالایشگاه سرمایه اصلی به این پروژه که مهمترین پروژه شرکت سروقامت نیز می باشد انتقال می یابد.
در مورد بازخرید سهام نیز می توان گفت تاکنون معادل 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به افراد متقاضی از ابتدا تا کنون به صورت اصل پول، سود و ارزش افزوده پرداخت گردیده است و این در حالی است که  دارایی های شرکت همچنان به قوت خود باقی است و سرمایه فعلی شرکت بیش از سرمایه اولیه می باشد که هم اکنون ارزش دارایی های شرکت بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد و مبلغ بازخرید از سود فعالیت ها تأمین گردیده است.
آنچه که بر هیچ کس پوشیده نیست در چند ماه اخیر به علت رکود شدید در بازار ایران و در نتیجه پایین آمدن سطح نقدینگی شرکت ها، مسائل مالی این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فرآیند بازخرید سهام توسط سهامداران به تعویق افتاده ولی با بهتر شدن اوضاع اقتصادی و افزایش سطح نقدینگی این فرآیند به شرایط قبلی خود باز می گردد.
در پایان شایان ذکر است سرمایه گذاری در پالایشگاهGTL  شهرستان ابرکوه با هدف تولید بنزین و گازوئیل از خط لوله 56 اینچ هشتم سراسری، در سال 91 کلید خورده و کلیه ی مجوزهای خوراک، محیط زیست و آب و برق در زمینی به وسعت 99 هکتار گرفته شد که 15 درصد از سهام این پروژه متعلق به شرکت تعاونی فراگیر سروقامت ابرکوه می باشد و بابت خاکبرداری و تسطیح بالغ بر 550 میلیون تومان در سال 91 هزینه کرده است.
 همچنین گفتنی است طی 3 سال گذشته نماینده فراگیر سروقامت جهت انتقال دانش فنی و دعوت از سرمایه گذاران با سفر به کشورهایی نظیر ترکیه، چین و آلمان این موضوع را پیگیری نمود؛ اما هم اکنون باتوجه به مذاکرات اخیر و شرایط جدید بین المللی وضعیت بهتری جهت سرمایه گذاران خارجی بوجود آمده و شرکت های متعددی از کشورهای مختلف با دانش فنی تمایل خود برای مشارکت در این پروژه را اعلام نموده اند، همچنین نکته ی مثبت دیگر، کاهش محاسبه ی قیمت گاز جهت پالایشگاه از 13 به 8 سنت می باشد؛ لذا از این پس امکان اجرایی شدن مهمترین مصوبه سفر مقام معظم رهبری به شهرستان ابرکوه افزایش یافته و در صورت عملی شدن این پروژه ارزش سهام شرکت چندین برابر خواهد شد. فناوری تبدیل گاز طبیعی به فرآورده های نفتی GTL، به فرآیندی اطلاق می گردد که در آن بتوان، گاز طبیعی را به فرآورده های با ارزشـی از جمله گازوئیـل، نفـت سفید، بنزین و ... تبدیل نمود. این فرآورده ها کاهـش مصرف و کاهـش آلایندگی را درپی دارند و نیز سـودآوری پروژه های GTL تحت تأثیر عوامـل متعددی قرار دارد که عمده ترین آن ها هزینه سرمایه ای، قیمت گاز و قیمت نفت است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
وقتی دکل نفتی گم بشه توقع دارید کارخانه پتروشیمی گم نشه
یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
یکسال است برای باز پس گیری سرمایه خود نزد شرکت تلاش میکنم ولی در این مدت با وعدهای واهی شرکت هنوز موفق به این کار نشدم
به نظر من بی جهت اقدام به سرمایه گذاری نمودیم و بهترین کار استرداد وجوه سهام داران می باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
تلفن همراه خاکساری مسدود شده شرکت نیز به تماسها پاسخگو نیست
کجا رفتند و در حال حاضر کجا هستند اطلاعی در دست نیست
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
قول ووعده چه فایده داره.؟ باعمل کار درست میشه.که خبری نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
البته کمی هم باید به مسئولان استان هم خرده گرفت که بدون هیچ بررسی به چنین اشخاصی مجوز تاسیس شرکت داده وبدون هیچ ضمانتی اقدام به فروش سهام میکنند .عاقبت دود آن به چشم سهامدار خرد میرود ودرسی برای سرمایه گذاران میشود تا در هیچ پروژه ای سرمایه گذاری نکنند وبرای همیشه نسبت به سرمایه گذاری در استان یزد بدبین باشند .ما از مسئولین استان توقع داریم نسبت به این قضیه اقدامی درخور انجام دهند تا باعث دلزدگی بیشتر از این در مورد سهم خود در پیشرفت استان خود نشوند
Yas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
حالا باید چیکار کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه با پولی که سهام خریدم زمین خریده بودم الان بعد این همه سال چند برابر سود کرده بودم....وعده.وعده.وعده
نجمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
خدا لعنتشون کنه حتی نمیدونیم کجا باید قضیه را پیگیری کنیم
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
در زمانی که همه سکه و زمین می خریدند مبلغ قابل توجهی برای خرید سهام پتروشیمی ابرکوه هزینه کردم. متاسفانه در زمان واگذاری سهام با چرب زبانی فراوان و زدن بنرها حاوی لوگوی بانک ها و شرکت های نفتی و... به عنوان پشتیبان پروژه سر من و دیگران را کلاه گذاشتند. پروژه های ساخت پتروشیمی بسیار هزینه می خواهد که با جذب سرمایه ناچیزی که از مردم اخذ شد قابل اجرا نبود و اول باید یک سرمایه اصلی از طرف دو شرکت یا هر سرمایه گذار داخلی یا خارجی تضمین می شد و سپس به فروش سهام اقدام می شد نه آنکه پس از اخذ پول مردم تازه به فکر سرمایه گذار بیفتند که در این راستا شرکت متعلق به آقای خاکساری که اساسا کلاهبرداری آن مشخص است ولی شرکت ابرکوه نیز بی تقصیر نیست. متاسفانه اداره تعاون یزد نیز که می گوید ما فقط مجوز می دهیم و کاملا خودش را کنار می کشد و هیچ از مسئولین و ارگان ها مانند استانداری و نمایندگان مجلس نیز پیگیری جدی نکرده و نمی کنند.
علاوه بر پول زیاد چقدر وقتم را برای پیگیری تلف کردم و چه قدر با وعده های دروغین آقای خاکساری و منشی های شرکت ایشان اعصاب ما خرد شد. تمام کارهای آقای خاکساری و شرکتش یک شو و نمایش است اگر دقت کنید تمام قاب های روی دیوار و زونکن های خالی و پرونده ها... سرکاری و هیچ یک متعلق به پتروشیمی نیست و فقط برای گول زدن عوام است. به قول یکی از مسئولین ایشان با پول مردم پرادو خریده و راست راست راه می رود و برخلاف انچه دربالا مبلغ 550 میلیون بیان شده ایشان مدعی چند میلیارد هزینه خاکبرداری است و می گوید اگر می خواهید پول مردم را پس دهم زمین و هزینه خاکبرداری آن را بپردازید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
خدا ازشون نگذره یه تلفن و یک دفتر هم از خودشون برای پیگیری جا نگذاشتند . لطفا اگه کسی تلفنی از دفترشون داره بگذاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
هیچ کس تونسته ردی نشانی چیزی از پولی که سرمایه گذاری کرده یا از این شرکته پیدا کنه؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار