به منظور احترام به شخصیت معنوی مورد توجه و ملجأ و پناهگاه مردم مذهبی شهر هرات شهرستان خاتم، عملیات اجرایی جابجایی مقبره سیدعباس(ع) این شهر با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 18 July 2016
به گزارش تابناک یزد،عملیات ‏جابجایی مقبره سید عباس(ع) شهر هرات استان یزد، عصر روز گذشته، با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان خاتم  آغاز شد.

  حجت الاسلام حسین زارع زاده در سفر به شهرستان خاتم و شهر هرات  مرکز این شهرستان در دیدار با امام جمعه و فرماندار ضمن تشکر از پیگیری های فرماندار افزود: پیمانکار پروژه جابجایی، در شهرستان آماده آغاز کار است .

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه تأکید کرد: جابجایی  این مقبره در حقیقت احترام به شخصیتی است که مورد توجه و احترام مردم است و ملجأ و پناهگاه مردم خواهد بود.

 امام جمعه هرات: فرهنگ وقف ترویج شود

حجت الاسلام جعفری، امام جمعه شهر هرات نیز در این نشست گفت: امیدواریم با تلاش اوقاف وقفیاتی که در تصرف افراد است به وقف باز گردد و موقوفاتی که از گذشته نیز وجود داردشناسایی گردد.

 وی، موضوع جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ان شاءالله با انتقال مقبره سید عباس (ع) ، مکان جدید به قطب فرهنگی شهر تبدیل گردد.

 

فرماندار شهرستان خاتم : مردم خواستار جابجایی مقبره هستند

محمد زاده رحمانی،  فرماندار شهرستان خاتم نیز در ادامه این نشست با اشاره به پتانسیل موقوفات افزود: موقوفات شهرستان باید ساماندهی و احیا  گردد.

 فرماندار خاتم با اشاره به اینکه برخی موقوفات شهرستان در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی است گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف باید از ظرفیت موقوفات شهرستان خاتم بهره برداری گردد.

 

وی به موضوع جابجایی بقعه متبرکه سید عباس هرات اشاره کرد و افزود: تمام مقدمات کار در شهرستان انجام گرفته و آمادگی لازم برای جابجایی مقبره سید عباس (ع) مهیا شده است.

 زاده رحمانی همچنین خواستار تسریع در این جابجایی شد و افزود: وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شأن و منزلت این سید کریم نیست و همه خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید هستند.

 مهندس حمید رضا تربتی معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گزارش کاملی از برنامه جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات ارائه داد.

 این گزارش می افزاید : عصر دیروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ، امام جمعه هرات ، فرماندار شهرستان ، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت و دیگر مسئولین شهرستان عملیات انتقال مقبره سید عباس هرات به مکان جدید آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
جابه جایی مقبره!!! بدعت !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
حالا که جا بجائی امامزاده ها ممکن شده بهتر است در شهر هائی که امامزاده زیاد است تعدادی رابه شهر های کم امامزاده منتقل فرمایندتا مردم احساس کمبود نکنند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
چقدر خوب میشد مقبره زید ابن علی خرم آباد رو هم جابجا کنند و مثلا به گلزار شهدا انتقال دهند تا در آنجا امکانات برای زوار و پذیرش آنها فراهم شود زیرا مکان فعلی بدلیل قرار گرفتن در بازار و نیز محوطه باستانی بودن آن امکان تجدید بنا ممکن نیست اما اگر خاک متبرک ایشان به مکانی در بالای یکی از بلندیهای شهر که اکنون در آن مقبره شهدای گمنام قرار دارد برده شود میتوان در آنجا زیارتگاه مناسب و بزرگ برای پذیرش زوار تهیه کرد تا مردم بتوانند بدون دغدغه های ترافیکی و ازدحام و هوای آلوده به امور زیارتی و مذهبیشان بپردازند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
چقدر خوب میشد مقبره زید ابن علی ع خرم آباد رو هم جابجا کنند و مثلا به گلزار شهدا انتقال دهند تا در آنجا امکانات برای زوار و پذیرش آنها فراهم شود زیرا مکان فعلی بدلیل قرار گرفتن در بازار و نیز محوطه باستانی بودن آن امکان تجدید بنا ممکن نیست اما اگر خاک متبرک ایشان به مکانی در بالای یکی از بلندیهای شهر که اکنون در آن مقبره شهدای گمنام قرار دارد برده شود میتوان در آنجا زیارتگاه مناسب و بزرگ برای پذیرش زوار تهیه کرد تا مردم بتوانند بدون دغدغه های ترافیکی و ازدحام و هوای آلوده به امور زیارتی و مذهبیشان بپردازند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
به نظر میرسد در شرایط فعلی نیاز است به وضعیت زنده ها رسیدگی شود تا چنین هزینه بیهوده ای برای جابجایی یک امامزاده خرج شود. امیدوارم بینش افراد زیاد شود و با افزایش قدرت تشخیص شاهد چنین اخباری نباشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
طرح خوبیه که میشه مقبره را جابجا کرد.
بعضی از مقبره ها صعب العبور هستند آنها را به جای مناسبی منتقل کنند بهتر ست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
حالا امام چون معصوم است زیارت مضجع اش لازم و با برکت. اما زیارت امامزاده چه نفعی و خیری جز برای متولی اش دارد که نذورات مردم را جمع و بمصرف می رساند؟؟
حسین امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
سلام
مقبره سید عباس هرات کنار یک میدان و محل تردد خودروهای سبک و سنگین بوده و به خاطر توقف خودرو زایرین بسیار خطر افرین است و هیچ فضایی هم برای ساخت و توسعه حرم وجود ندارد رها کردن این مقبره به این وضعیت هتک حرمت این شخصی معنوی است ابعاد شرعی مساله هم از مراجع استفاء شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار