کد خبر: ۲۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 27 July 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان نیز در گزارشی به واکنش شدید اللحن وزیر خارجه علیه عربستان پرداخته و در گزارشی با تیتر «چرخش ظريف از خط تنش‌زدايي با سعودي‌ها » نوشت:« محمدجواد ظريف 15 ماه پيش در اوج حملات سعودي‌ها به يمن، براي عادل الجبير پيام فرستاد و انتصاب او را تبريك گفت، اما او حالا سعودي‌ها را رژيم كودك‌كش خوانده كه مناسبات خود را با رژيم صهيونيستي علني كرده‌اند؛ اظهار نظري كه مي‌تواند نقطه عزيمت رويكرد سياست خارجي ايران در قبال عربستان باشد.

به گزارش «جوان»، وزير خارجه كشورمان دوشنبه شب در جمع ايرانيان مقيم غنا با اشاره به اينكه جنايات رژيم صهيونيستي و عربستان بيش از پيش در حال آشكار شدن است، اظهار داشت: «جنايات اين رژيم كودك‌كش در يمن و سوريه به شكل سرسام‌آوري جهان را به اندوه واداشته است، اينها تلاش فراواني در طول ساليان گذشته كردند كه يك چهره غيرواقعي از جمهوري اسلامي ترسيم كنند، با اين هدف كه به جنايت‌ها و سياست‌هاي كوته‌نظراته خودشان سرپوش بگذارند و از اين طريق راهي براي ايران‌هراسي پيدا كنند و آن را ادامه دهند.» شايد اين اولين بار است كه ظريف با اين لحن عربستان سعودي را مورد انتقاد قرار مي‌دهد، وي پيش از اين بر لزوم تنش‌زدايي با عربستان تأكيد كرده و كمتر به اظهارات خصمانه مقامات سعودي واكنش نشان داده بود. زماني كه عادل الجبير به عنوان وزير خارجه عربستان انتخاب شد،»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
آخه روزنامه عقل کل ،ظریف از کجا میدونست این عوضی ها عوضی تر هم میشوند. اگه بخوای جنگ کنی باید حداقل با ۴،۵کشور همسایه و نزدیک بخاطر دشمنی آشکار یا پنهان باید جنگ کنیم. آقای ظریف هم تا اونجایی که در توانش است دنبال تنش زدایی است نه مثل بعضی ها دنبال ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار