معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی از موضوعات بسیار مهم برای استان محسوب می شود و لازم است تمام توان خود را برای تحقق آن به کار گیریم.
کد خبر: ۲۶۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 29 July 2016
به گزارش تابناک یزد،نشست هم اندیشی و جمع بندی شرایط موجود در ثبت جهانی پرونده بافت تاریخی یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،  معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از مدیران و مسئولان استان مرتبط با این موضوع در دفتر معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه بیان کرد: اتفاقی که امروز از آن صحبت می کنیم  با بسیاری از برنامه هایی که اجرا شده است، متفاوت می باشد و در پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تصمیمی گرفته ایم که اگر به درستی تحقق یابد می تواند سرنوشت یزد را تغییر دهد.
« سیدمحمدرضا سیدحسینی » ادامه داد: ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی  ارزشمندی در بافت تاریخی یزد وجود دارد که ثبت جهانی آن می تواند شرایط را از حالتی که وجود دارد به یک ایده آل تبدیل کند.
سیدحسینی افزود: باید ثبت جهانی بافت تاریخی را بسیار جدی بگیریم و با همراهی و همکاری تمام دستگاه ها و حوزه های مرتبط، تلاش بیش از دو سال گذشته را به یک نتیجه خوب تبدیل کنیم.
معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این جلسه  با اشاره به بافت تاریخی فاخر یزد و معماری منحصر به فرد در این منطقه گفت: باید اقدامات انجام شده را در زمان باقی مانده مدیریت و با حفظ ارزش ها، ویژگی های این بافت تاریخی را به استانداردهای مورد نظر نزدیک کنیم.
« محمدحسن  طالبیان » افزود: در ثبت جهانی این پروژه ، بهسازی و زیباسازی مکان های مورد نظر دارای اهمیت بسیار است و در کنار آن باید موضوعاتی چون تقویت دسترسی به خدمات سفر، امنیت و امکانات موجود نیز دیده شود.
طالبیان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با توجه به تلاش های و پیگیری های انجام شده خدمت بزرگی به استان یزد، ایران و جهان است.
گفتنی است در این جلسه پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هماهنگی های لازم بین دستگاهی نیز در تکمیل این پروژه با برنامه ریزی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار