رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: روستاهای محروم و دور افتاده استان یزد زیر پوشش طرح اردوهای جهادی و برنامه این بسیج در طول سال قرار دارد .
کد خبر: ۲۶۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 29 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ سید محمد میرقانعی  در بازدید از طرح های جهادی بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی یزد در شهر مروست خاتم گفت: راه اندازی طرح اردوهای جهادی از توصیه های مقام معظم رهبری است .
وی ادامه داد: اردوهای جهادی در استان یزد فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده و در این مدت در اکثر مناطق استان بر حسب نیاز اقشار مختلف مردم و بسیجیان در قالب اردوهای جهادی به روستاهای محروم اعزام شده اند .
این مسئول گفت: هدف از اجرای طرح اردوهای بسیج سازندگی آموزش و با بردن سطح آگاهی افراد جامعه هدف به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی است .
میرقانعی خاطر نشان کرد: برپایی اینگونه اردوهای جهادی علاوه برپر نمودن اوقات فراغت اساتید ،دانشجویان و دانش آموزان 10 روز زندگی با مردم روستاهای محروم را از نزدیک تجربه خواهند کرد که تغییرات شگرفی را در دیدگاه هر فردی ایجاد خواهد نمود.
وی گفت: با استفاده از برنامه های مختلف در قالی اردوهای جهادی ، طرح پایش برخی از نیازهای جامعه هدف ، شناسایی و استعداد بسیاری از افراد کشف و شکوفا می شود و جزو طرح های اثربخش نظام است .
این مسئول اظهار داشت: عموم علاقمندان به شرکت در این اردوها می توانند با مراجعه به حوزه ها و نواحی و پایگاههای بسیج و پایگاه های دانشجویی و دانش آموزی نسبت به ثبت نام و مشارکت در این طرح اقدام نمایند. میرقانعی گفت: تعداد تیم های جهادی عمل کننده در استان یزد هم اکنون 36 تیم است که بطور متوسط هر تیمی شامل 15 نفر است و در 94 گرایش از جمله عمرانی،منابع طبیعی، کشاورزی ، بهداشت ، آموزش و مشاوره و غیره به فعالیت مشغول هستند.
همچنین رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان یزد گفت: اجرای طرح اردوهای جهادی دانشجویی تابستان امسال در پنج روستای بخش مروست شامل ترکان ، هرابرجان ، رحمت آباد ، توتک و مبارکه برگزار شد.
سرهنگ سید حسین راسخی افزود: اجرای کلاس های آموزشی ، صنایع دستی شامل کار با چرم ،خیاطی،بافتنی، تابلو سازی سه بعدی ، آرایشگری، فرهنگی، نقاشی، سرود، شعر خوانی، نوحه خوانی،کاردستی ، عقیدتی ، احکام و قرآن خوانی انجام گرفته است .
وی هدف از اجرای این دوره های آموزشی را در روستاهای استان یزد ، بالا بردن سطح مهارت و آگاهی جامعه هدف در جهت ایجاد اشتغال در منزل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد .
در ادامه با حضور مسئولان بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی و بسیج رسانه استان ضمن شنیدن سخنان دانشجویان طرح اردوهای جهادی به سواالات آنها پاسخ داد شد .
همچنین در پایان ، مسئول بسیج سازندگی ، بسیج دانشجویی و بسیج رسانه استان یزد از محل اردوهای جهادی قرارگاه جهادی علم الهدی و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پنج روستای ترکان، مبارکه، رحمت آباد، هرابرجان و توتک در شهرستان مروست بازدید کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار