گویا قصه سریال تخریب بافت تاریخی در شهرستانهای استان یزد به راه افتاده است.
کد خبر: ۲۷۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 14 August 2016
به گزارش تابناک یزدهمین چند وقت پیش بود که بافت تاریخی محله خانقاه در شهر میبد را به بهانه بازسازی مسجد جامع، احداث دارالشفا و مجتمع توریستی با وجود مخالفت یگان حفاظت و پایگاه پژوهشی میبد تخریب کردند.
حالا اوج این تخریب ها به بافت تاریخی شهر ابرکوه رسیده است.اما جالب این است با وجود آنکه تنها چند روز از ثبت بافت تاریخی شهر ابرکوه می گذرد در روز جمعه 22 مرداد ماه افرادی برای ایجاد دسترسی به مسیر اصلی، اقدام به تخریب بخشی از حصار جنوبی بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه کردند.
بافت تاریخی شهر تاریخی ابرکوه به شماره 31526 به ثبت آثار ملی رسیده و این بافت از جمله ارزشمندترین بافت های تاریخی استان و کشور محسوب می شود.
سال گذشته (اوایل آبان)نیز بخش هایی از بافت تاریخی ابرکوه توسط هیات مذهبی تخریب شده بود .
این شهر بخاطر داشتن آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است.
این شهرستان، منزلگاه کاروانیان جاده ابریشم با بیش ازچهار هزار سال قدمت، دارای بیش از 400اثر تاریخی است که تاکنون 128 اثر به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
در همین حال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزداعلام کرد: با عاملان و آمران تخریب بخشی از حصار جنوبی بافت ثبتی ابرکوه برخورد قاطع می شود.
به گفته محمد مهدی شرافت، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه  به سرعت اقدام های لازم را انجام داده و از انجام تخریب بیشتر جلوگیری به عمل آمد.
این مسئول گفت: با همکاری نیروی انتظامی و به دستور دادستان و همکاری شهرداری شهرستان، شماری از عاملان و آمران این تخریب شناسایی و علیه این متخلفان پرونده قضایی تنظیم شد و پرونده به صورت ویژه در دست پیگیری قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار