بیش از هفت هزار و 643 تن کالا به ارزش تقریبی 26 میلیون و 510 هزار دلار کالا وارد گمرک یزد شده است که به لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 39 و 40 درصد کاهش داده است.
کد خبر: ۲۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 16 August 2016

به گزارش تابناک یزدمسئول درب خروج گمرک استان یزد از کاهش واردات استان طی چهار ماهه نخست سال‌ خبر داد و تصریح کرد: در این مدت بیش از هفت هزار و 643 تن کالا به ارزش تقریبی 26 میلیون و 510 هزار دلار کالا وارد گمرک یزد شده است که به لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 39 و 40 درصد کاهش داده است.

«محمد قاسم‌پور» در جریان بازدید از دفتر ایسنا در یزد عمده کالاهای وارداتی استان در این مدت را مواد اولیه و لوازم و قطعات یدکی برای کارخانجات و واحدهای صنعتی ذکر کرد.

قاسم‌پور هم‌چنین اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال نیز 571 هزار و 628 تن کالا به ارزش دلاری  141 میلیون و 780 هزار دلار و ارزش ریالی چهار هزار و 315 میلیارد ریال از گمرک استان به کشورهای مقصد صادر شده است.

به گفته‌ی وی، این میزان صادارت به‌لحاظ وزن در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد رشد داشته به‌لحاظ ارزش 19 درصد کاهش نشان داده است.

وی یادآور شد: میزان صادرات کالا از منطقه‌ی ویژه اقتصادی استان در این مدت به‌لحاظ وزن 22 درصد رشد و از نظر ارزش 26 درصد کاهش داشته است.

مسئول درب خروج گمرک استان مهم‌ترین کالای صادراتی استان در این مدت را کاشی به سهم 80 درصد به لحاظ وزن دانست و خاطرنشان کرد: نایلون، انواع کابل‌های مخابراتی، شمش فولادی، هیدروکربن، پسته، گونی و نخ پلاستیکی، شیشه ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، سیم و کابل از دیگر عمده کالاهای صادارتی از گمرک یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار