سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: 80 درصد زنان یزدی دچار کمبود ویتامین D هستند.
کد خبر: ۲۷۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 16 August 2016
به گزارش تابناک یزددکتر «آزاده نجارزاده» با اشاره به ضرورت تأمین ویتامین‌های مختلف برای زنان، اظهار کرد: ویتامینD  از ویتامین‌های محلول در چربی است که توسط نور آفتاب تأمین و برای مدت طولانی در بدن ذخیره می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود ویتامین D در بدن عوارضی نظیر راشیتیسم یا نرمی استخوان در کودکان، دردهای عضلانی و مبهم، نرمی استخوان و خستگی عمومی در بزرگسالان را به‌دنبال دارد.

نجارزاده افزود: ابتلا به بیماری‌هایی نظیر برخی سرطان‌ها، کبد چرب و دیابت، از دیگر نتایج کمبود ویتامین D در بدن است.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به این‌که طبق نتایج آخرین تحقیقات، 80 درصد زنان یزد دچار کمبود ویتامین D هستند، خاطرنشان کرد: با انجام آزمایش خون می‌توان از میزان وجود این ویتامین در بدن مطلع شد و از مکمل‌های خوراکی و تزریقی جهت جبران این کمبود استفاده کرد.

وی مصرف ویتامین D را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعداد انگشت‌شماری از غذاها حاوی مقادیر عمده‌ای ویتامین D هستند، کمبود این نوع ویتامین در زنان استان یزد شایع است.

این مقام مسئول با بیان این‌که گرد و غبار و شیشه‌ها مانع از جذب ویتامین D به بدن می‌شود، یادآور شد: این ویتامین در غذاهایی نظیر ماهی، کره، پنیر، لبنیات و حبوبات یافت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار