استاندار یزد طی نشستی با احزاب سیاسی:
استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان احزاب سیاسی استان با انتقاد از وجود برخی بی‌اخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها در جامعه گفت: شایسته است تشکل‌های سیاسی با فعالیت‌های تأثیرگذار خود جوسازی‌های منفی را به فضاسازی مثبت تبدیل کنند.
کد خبر: ۲۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 18 August 2016
به گزارش تابناک یزدسید محمد میرمحمدی در این جلسه با گرامیداشت فرارسیدن هفتۀ دولت بیان کرد: هفتۀ دولت متعلق به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است و این هفته می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه ضمن ارائۀ گزارش عملکرد و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید به مردم، آنها را در برگزاری مناسبت‌های هفته دولت مشارکت دهیم.
استاندار یزد ادامه داد: بزرگداشت هفته دولت بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر است که متعلق به نظام هستند و باید رفتار و اخلاق آنها الگویی برای خدمتگزاران به مردم در دولت باشد.
وی با بیان اینکه باید از احزاب سیاسی استان از هر گروه و جناحی به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای تقویت و پیشرفت جامعه استفاده کرد، افزود: بزرگان نظام بر وجود احزاب قوی در کشور و فعالیت منسجم آنها تأکید دارند و شایسته است از هم‌فکری، هم‌اندیشی و همکاری تشکل‌های سیاسی در همه زمینه‌ها استفاده شود.


لزوم ایجاد خانۀ احزاب در استان


عالی‌ترین مقام اجرایی استان با تأکید بر ضرورت ایجاد خانه احزاب گفت: با تشکیل خانۀ احزاب در استان تشکل‌های سیاسی می‌توانند در این نشست و برخاست‌ها فعالیتهای خود را با هم‌فکری و همکاری تقویت کنند و بتوانند برخی بی‌اخلاقی‌ها را به اخلاق حزبی و سیاسی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنند.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به هشت محور توسعه و اولویت‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: اولويت و مسئلۀ اصلي استان تأمين آب آشاميدني مردم و مديريت مصرف آب كشاورزي است.
وی افزود: علاوه بر تأمين آب شرب، توسعۀ فرهنگ دارالعباده، توسعۀ گردشگري و ميراث‌فرهنگي، توسعۀ مراكز علمي، فناوري و پژوهشی، توسعه نیروگاه‌های انرژي خورشيدی، توسعۀ صنایع های‌تك و كم آبخواه، بهبود وضعيت محیط‌زیست، فضاي سبز و منابع طبيعي استان و تبديل استان به قطب پزشكي و بهداشتي و درماني كشور از ديگر محورهاي در نظر گرفته‌شده براي توسعه استان است.
استاندار یزد با توجه به برخی موارد مطرح شده در جلسه از سوی نمایندگان احزاب سیاسی استان خاطرنشان کرد: انقلاب یعنی تغییر و تحول و هر انسانی که از نظر فکری و اندیشه تحول‌گرا باشد در حقیقت انقلابی است.
میرمحمدی ادامه داد: به‌عنوان مثال «دکتر علی شریعتی» قبل از انقلاب جان به جان آفرین تسلیم کرد و در تظاهرات علیه رژیم پهلوی حضور نداشت اما باتوجه به افکار و اندیشه‌‌های انقلابی ایشان، می‌توان دکتر شریعتی را یکی از بزرگترین افراد انقلابی دانست.


قانون در همۀ زمینه‌ها ملاک و محور باشد


عالی‌ترین مقام اجرایی استان بیان کرد: در همه زمینه‌ها و فعالیت‌ها باید مُرّ قانون را ملاک عمل خود قرار دهیم و اگر هر کس بخواهد بنابر سلیقه و فعالیت خودش و بر اساس منافع شخصی و گروهی قانون را اجرا کند حالت هرج و مرج در جامعه به‌وجود می‌آید و این به زیان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با هم‌اندیشی و هم‌فکری با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان شاهد پیشرفت و توسعۀ همه جانبۀ یزد باشیم و همه فارغ از گرایشات سیاسی به فکر خدمت صادقانه به مردم و اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان به بیان نظرات خود پرداختند و دربارۀ محورها و اولویت‌های توسعۀ استان و راهکارهای تقویت فعالیت‌های احزاب سیاسی هم‌اندیشی و بر تأسیس هرچه زودتر خانۀ احزاب در استان تأکید کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
«بی اخلاقی ها و بی انصافی ها » در یزد اگر در طول تاریخ و در سراسر جهان بی نظیر نباشد لااقل کم نظیر است ؛ و این سؤال اساسی و بسیار بسیار جدٌی را مطرح می کند که آیا بزرگتری مسئله یزد « آب » است یا « آبرو » ی یزد ؟! :
یکی به رفتار اجتماعی تمام شهر گیر می دهد و عکس زن و دختر مردم را به فلان بهانه و در واقع چون حلقه به گوش شخص وی نیستند با نوعی تهمت ضمنی و هتک حیثیت به تمام جهان مخابره می کند !!...
دیگری از موقعیتی که باری به هرجهت به دست آورده است استفاده ، یا در حقیقت سوء استفاده می کند و به نفی و انهدام آثار و ارزش های فرهنگیِ شهری و تاریخی ، که میراث جهانی فرهنگی و افتخار ما محسوب می شود ، می پردازد ...
و....
مگر میتوان در جامعه ای با مثلا" هزار واحد منفی در مقابل معدودی واحد مثبت و سراپا غرق در منفیٌات از جوٌ منفی و گرایش منفی و تبدیل آن به فضاسازی مثبت صحبت کرد ؟! . مهمترین نیاز یزد را اگر انقلاب فرهنگی در حیطه ی فرهنگ عمومی تقویم نکنیم لااقل یک اصلاح عاجل فرهنگی است ...
و اصلاح فرهنگی یزد می بایست از اصلاح فرهنگسازان آن خطٌه شروع شود :
مگر خانه مطبوعات یزد به جز ضرر و نفاق روز افزون و در واقع خدشه به به آبروی یزد و یزدیها چه فایده ای داشته است که خانه احزاب و نظایر آنها را درمان معرفی کنیم ؟!
به نظر می رسد آب از سرچشمه گل آلود است و ضروری تر از هر اصلاحی در یزد اصلاحات فرهنگی است ، ضروری تر از آن در برهه ی حاضر و قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این است که از راس هرم اجتماعی شروع شود ؛ و ضروریترین : از ... خودمان .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار