کد خبر: ۲۸۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 20 August 2016
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به استقبال گسترده شهروندان یزد از آبنمای كف خشك پارك باغ ملی و ایجاد مشكلات ترافیكی، از ساخت 3 آبنمای مشابه دیگر در نقاط مختلف شهر برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و بروز مشكلات ترافیكی در پارك باغ ملی خبر داد.
تا چندی پیش درست در همین نقطه شهر که حالا آبنمای کف‌خشک پارک باغ ملی در آن خودنمایی می‌کند، افراد ناباب از فضای پشت استخر باغ ملی سوء‌استفاده می‌کردندکه ساخت آبنمای خشک این مشکل را برطرف کرد. هرچند انتقادات زیادی به جانمایی تنها آبنمای كف خشك شهر یزد نیز وارد است.
استقبال  شهروندان یزد از آبنمای كف خشك پارك باغ ملی یزد و ازدحام جمعیت در این پارك در ساعت‌های روشن بودن آب‌نما،  نشان از علاقه مردم یزد به شادی و نشاط اجتماعی دارد؛ ضمن اینکه نشان می‌دهد یزدی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت حتی از فضای سبز حاشیه میادین شهر هم دست نمی‌كشند. بنابراین به نظر می‌رسد که شهرداری كه باید فضای تفریحی و رفاهی بیشتری در اختیار شهروندان قرار دهد و مدیران شهری نباید از این موضوع غافل شوند.

نشاط اجتماعی شهروندان در پارك باغ ملی
یكی از شهروندان یزد با تشكر از شهرداری برای ساخت آبنمای پارك باغ ملی یزد، گفت: ای كاش این نوع امكانات شهری كه در نوع خود در شهر یزد بی‌نظیر است در نقاط مختلف شهر ساخته شود.  
«مرتضی حیدری» ادامه داد: آمدن یزدی‌ها از نقاط مختلف شهر به پارك باغ ملی نشان می‌دهد مردم ابزار شادی عمومی به اندازه كافی در اختیار ندارند. همچنین مشاركت بزرگ و كوچك در محیط شاد و جذاب این آبنما نشان می‌دهد باید برای هر گروه سنی از جامعه، چنین امكاناتی ایجاد شود.  وی با اشاره به حضور سنین مختلف جامعه در پارك باغ ملی برای استفاده از آبنمای كف خشك و بازی كردن با آب و نور در شب، اظهار كرد: این اقدام بسیار قابل تقدیر است اما برای كنترل جمعیت، لازم است كه این خدمات در سایر نقاط شهر از جمله پارك دانشجو هم اجرا شود.
این شهروندان با بیان اینكه برخی از شهرهای دیگر كشور، در تجهیز پارك‌ها از شهر یزد جلوتر هستند، افزود: مدیران شهری می‌توانند با بازدید از شهرهایی از جمله تبریز، مشهد، اصفهان و تهران مشابه این امکانات آنها را در شهر یزد هم اجرا كنند.
وی با اشاره به معضل كمبود آب در استان و شهر یزد، گفت: با توجه به اینكه سیستم آبنمای جدید به نحوی است كه آب نیز در آن هدر نمی‌رود، مدیران شهری باید این نوع آبنماها را به تعداد بیشتری در شهر اجرا كنند.

اجرای آبنما در مناطق محروم شهر
یكی دیگر از شهروندان نیز بر ضرورت ساخت نمونه‌های دیگری از آبنمای پارك باغ ملی در مناطق محروم شهر از جمله منطقه حسن‌آباد و پارك شهدای حسن‌آباد تاكید كرد.
«نادر محمدی» افزود: شاید اجرای این طرح برای شهرداری هزینه‌بر باشد اما با توجه به گستردگی استفاده شهروندان و بالا بردن نشاط آنها نسبت به بسیاری از طرح‌هایی كه شهرداری برای تجهیز پارك‌ها و فضای سبز اجرا می‌كند، بازدهی بهتری خواهد داشت.  وی گفت: شهرداری یزد باید برای بهره‌مندی نقاط مختلف شهر از خدمات شهری و تجهیزات پاركی، با نیازسنجی و امكان‌سنجی، به ساخت چند آبنمای كف خشك دیگر در نقاط دیگر شهر اقدام كند.
این شهروند با اشاره به استقبال گسترده مردم از آبنمای زیبای پارك ملی یزد، ادامه داد: با ساخت آبنماهای بیشتر، جمعیت در چند نقطه شهر تقسیم می‌شود و دیگر مشكلی برای مدیریت ترافیك ایجاد نخواهد شد.

توجه به تجهیز پارك‌های شهر
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ساخت آبنمای كف خشك در پارك باغ ملی با استقبال گسترده شهروندان مواجه شده است و نشان می‌دهد نمونه این آبنما باید در سایر نقاط شهر نیز ایجاد شود. از این‌رو شهرداری قرار است 3 آبنمای مشابه را در سایر پارك‌های شهر اجرا كند.
«وحیدرضا خباززاده» ادامه داد: این قسمت از پارك باغ ملی واقع در پشت استخر باغ ملی، مامن افراد ناباب بود و با توجه اعضای شورای شهر و همت شهرداری و حمایت‌های معاونت عمرانی استانداری پس از تحویل گرفتن استخر باغ ملی، این آبنمای كف خشك ساخته شد.
وی افزود: حضور پرشور مردم در این منطقه كه نشان‌دهنده نیاز و تقاضای شهروندان برای نشاط و شادابی است، مشكلات ترافیكی ایجاد كرده است اما برای رفع این مشكل  نیاز است چند آبنمای مشابه در سایر نقاط شهر ساخته شود. در این صورت شهروندان مجبور نیستند برای دیدن حركت نور و آب در پارك باغ ملی، از منطقه مسكونی خود به این پارك واقع در مركز شهر بیایند و خود به خود مشكل ترافیكی حل خواهد شد.

تجهیز پارك‌های شهر
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به توجه اعضای شورای و شهرداری به تجهیز پارك‌های شهر اشاره كرد و افزود: كمبود پارك از مشكلات بسیاری از شهرهای كشور است اما موفقیت شهرداری یزد، ساخت پارك‌های درون محله‌ای در مناطق مختلف شهر است.
«وحیدرضا خباززاده» با بیان اینكه در حال حاضر در هر محله از شهر یزد، یك پارك درون محله‌ای وجود دارد، ادامه داد: اصلاح و بهبود شرایط پارك‌های بزرگ شهر از جمله پارك شادی، از سوی شهرداری و شورای شهر مورد توجه است و همواره به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تجهیز پارك‌های شهر هستیم و در صورتی كه شهرداری موفق به جذب سرمایه‌گذار برای تجهیز پارك‌های شهر نشود، مجبوریم از بودجه شهرداری برای رسیدگی به این پارك‌ها استفاده كنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد از حضور اعضای شورا در بسیاری از پارك‌های درون محله‌ای برای آشنایی با دغدغه شهروندان هر محله خبر داد و افزود: به طور قطع این اقدام، گام مؤثری برای تجهیز بهتر و بیشتر پارك‌های شهر است.

   تأمین پاركینگ بوستان باغ ملی
شهردار یزد با بیان اینكه برای ساخت آبنمای كف خشك بوستان باغ ملی بیش از 11 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اعلام كرد: برای ساخت آبنمای كف خشك در هر یك از پارك‌های شهر حداقل 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  «محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: در صورتی كه اعضای شورای اسلامی شهر یزد بودجه مورد نیاز برای ساخت آبنمای كف خشك در سایر پارك‌های شهر را مصوب كنند و تأمین اعتبار نیز انجام شود، شهرداری به اجرا اقدام خواهد كرد.  وی درباره مشكلات ترافیكی این آبنما نیز اظهار كرد: آبنما ساخته نشده است كه عده‌ای از داخل اتومبیل و سوار بر موتوسیكلت آن را تماشا كنند.  شهردار یزد از آمادگی شهرداری برای قرار گرفتن پاركینگ شهرداری در اختیار شهروندانی كه به بوستان باغ ملی مراجعه می‌كنند، خبر داد.
سارا گلابگیریان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار