معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت کوره‌های آجرپزی دستی در یزد گفت: در سه سال اخیر ۶۰ کوره آجرپزی با آلایندگی بالا در یزد تعطیل شد.
کد خبر: ۲۸۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 22 August 2016
به گزارش تابناک یزدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در زمینه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، اظهار داشت: سهمیه ایران در یونسکو برای ثبت جهانی سالی یک پرونده است و ایران ریسک بزرگی کرد که یک شهر را برای ثبت انتخاب کرد چرا که این موضوع کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به برخی از فعالیتهای صورت گرفته در زمینه ثبت بافت تاریخی یزد افزود: اصرار ما در استان یزد این بود که یزد هرچه سریعتر ثبت جهانی شود و اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این مطلب که ارزیابان یونسکو از امشب در یزد مستقر می‌شوند و در چند روز جلسات مختلفی برای بررسی وضعیت این پرونده برگزار می کنند، عنوان کرد: در برنامه واحدی که برای یونسکو ارسال شده موارد مختلفی دیده شده که باید به صورت مداوم در بافت تاریخی یزد انجام شود.

سیدحسینی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ای که برای محدوده 150 هکتاری این بافت دیده شده، زمینه‌ها با مالکیت مردمی است که خیلی از آنها را نمی‌توانیم پیدا کنیم و بخشی هم وضع مالی مناسبی برای حصارکشی زمین خود ندارند.

وی افزود: حصارکشی و ساماندهی این فضاها، کف‌سازی و بدنه‌سازی و یک سری برنامه‌های محیطی که در بافت تاریخی دیده شده از جمله مواردی است که در این طرح دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: بافت تاریخی هم همانند بافت جدید دارای تخریب‌هایی است که با توجه به اهمیتی که دارند، اقدام به بازسازی آنها می‌شود.

سیدحسینی افزود: در شروع کار این دولت در یزد با بحران وضعیت محیط زیستی مواجه بودیم که یکی از دلایل این موضوع بحث کوره‌های آجرپزی بوده است.

وی گفت: عمده کوره‌های دستی استان یزد با معضل سوخت مازوت و در شب‌ها استفاده از سوخت لاستیک روبرو بودند که با اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر 60 مورد از کوره‌های با آلایندگی بالا در استان یزد تعطیل و بیش از 50 درصد کوره‌های استان یزد فیلترگذاری شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار