استاندار یزد در ارتباط با پروژه‌های هفته دولت در یزد گفت: ۴۷۵ پروژه با سرمایه‌گذاری۴۵۰ میلیارد تومان در یزد به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۸۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 22 August 2016
به گزارش تابناک یزدسیدمحمد میرمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت از یک طرف هفته تبلور مدیریت، خدمتگذاری و وفاداری و از طرف دیگر قدرشناسی و همراهی مردم است.

وی با تاکید بر لزوم همدلی و همراهی دولت و ملت، عنوان کرد: دولت برآمده از آرای مردم است و به همین مردم تعلق دارد و باید برنامه‌ها و فعالیتهای دولت را در این هفته که متعلق به مردم است به آنها گزارش داد.

استاندار یزد از افتتاح 336 پروژه عمرانی یزد در هفته دولت خبر داد و گفت: 69 مورد این پروژه‌ها ملی و مابقی پروژه‌های استانی هستند که این پروژه‌ها شامل شهرکهای حمل و نقل، آب و فاضلاب شهری و روستایی، گازرسانی، برق‌رسانی، راه و شهرسازی، مبلمان و بهسازی شهری، کشاورزی و دامپروری، نهالکاری، تولیدات گلخانه‌ای، طرح‌های هادی روستایی، سالن‌های ورزشی، احداث مدارس، پروژه‌های گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه‌ها 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، بیان کرد: پروژه‌های مخابراتی این هفته هم 115 پروژه با سرمایه‌گذاری 10 و نیم میلیارد تومان است، همچنین 13 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 124 میلیارد تومان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار یزد دیگر پروژه‌های استان یزد در این هفته را پروژه‌های مربوط به طرح‌های ساماندهی اتباع بیگانه دانست و گفت: 11 پروژه در این زمینه با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان انجام شده است.

میرمحمدی افزود: مجموعه پروژه‌های استان یزد که در این هفته افتتاح می‌شود 475 پروژه با سرمایه‌گذاری جمعا 450 میلیارد تومان است.

وی در ارتباط با پروژه‌هایی که در این هفته آغاز به کار می‌کنند، گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی که اقدامات آن انجام شده، طرح و برنامه آن مشخص و اعتبار و پیمانکار آن در نظر گرفته شده، 52 پروژه ملی و استانی هستند که با سرمایه‌گذاری 73 و 8 دهم میلیارد تومان آغاز به کار می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه اولویت‌های استان یزد در امر توسعه در هشت محور تقسیم‌بندی شده، خاطرنشان کرد: کار کردن با تنگناهای مالی ساده نیست ولی به حمدالله در این دو تا سه سال اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه استان یزد انجام شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه آب با مشکل مواجه است، گفت: در زمینه آب، صنایع و معادن و دیگر زمینه‌ها اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده‌ایم که امکان مقایسه آنها با یکدیگر نیست.

وی در ارتباط با تامین آب شرب و مدیریت آب کشاورزی استان یزد گفت: در این زمینه اقدامات قابل توجهی برای اجرای طرح‌هایی که در گذشته مطالعات آن انجام شده صورت گرفته است.

استاندار یزد افزود: در زمینه مدیریت آب کشاورزی؛ توسعه کیفی که بیشتر حول محور کشت گلخانه‌ای است در دستور کار قرار گرفته، همچنین دوره‌های آموزشی در زمینه مدیریت مصرف آب در استان یزد انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به پلمپ 122 حلقه چاه غیرمجاز، گفت: 1019 کنتور هوشمند در راستای مدیریت مصرف آب کشاورزی برای چاه‌های آب نصب شده که همه این اقدامات منجر شده که بیش از 500 هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

وی در ارتباط با اقدامات استانداری یزد در زمینه تمرکززدایی از مرکز یزد، گفت: از ابتدای فعالیت سعی شده که به فرمانداریها اختیارات لازم ارائه شود که بتوانند تصمیمات لازم برای توسعه شهرستانها را اتخاذ کنند.

استاندار یزد یکی از مهمترین موارد مرتبط با بافت تاریخی یزد را ظرفیت‌سازی دانست و گفت: در زمینه بازسازی خانه‌های مخروبه این بافت به دنبال راهکارهای بازسازی از جمله جذب سرمایه‌گذار هستیم.

میرمحمدی تاکید کرد: تمام خدماتی که در گردشگری مورد نیاز است را در طرح ساماندهی بافت تاریخی یزد در نظر گرفتیم که انشاالله موارد مورد نیاز گردشگران به بهترین شکل به آنها ارائه شود.

وی شاخص‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید را تصویب خط دوم انتقال آب به یزد، تصویب منطقه علم و فناوری، کمربند سبز و پارک دروازه قرآن یزد دانست و گفت: این پروژه‌ها هم از سطح بالایی برخوردارند و هم اجرای آنها برای یزد از ضرورت برخوردار است.

استاندار یزد میزان اشتغال مستقیم طرح‌های هفته دولت را سه هزار طرح دانست و گفت: در سال 94 تعداد اشتغال ایجاد شده در استان یزد 10 هزار مورد و در سال 93 اشتغال ایجاد شده 15 هزار مورد بوده است.

میرمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارتهای مسئولان استان به ساخت و سازهای غیرمجاز، با تاکید بر اینکه 70 درصد ساخت و سازها در استان یزد به صورت غیرمجاز انجام می‌شد، گفت: با اعمال نظارتهایی که صورت گرفت تا حد زیادی این موضوع کنترل شد.

وی با بیان این مطلب که مبارزه با قاچاق کالا باید با دقت و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، گفت: باید به گونه‌ای فعالیت صورت گیرد که هم با قاچاق کالا مبارزه شود و هم به کسی به اشتباه لطمه‌ای وارد نشود.

استاندار یزد در ارتباط با آینده صنعت توریسم در استان یزد، گفت: اگر جامعه بپذیرد که توسعه توریسم لطمه‌ای به فرهنگ، عرف و سننش وارد نمی‌کند از این موضوع استقبال هم می‌کند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که هم توسعه گردشگری را داشته باشیم و هم فضای جامعه فضای سالم و مناسبی باشد، ما باید فرهنگ خودمان را به آنها منتقل کنیم نه اینکه همیشه نگران انتقال فرهنگ گردشگران به مردم خودمان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار