رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: تداوم برتری دانش آموزان این استان در آزمون سراسری طی سالهای اخیر سبب تحصیل آنان در دانشگاه های دولتی و استقبال اندک از دانشگاه آزاد است.
کد خبر: ۲۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 22 August 2016
به گزارش تابناک یزدمعصومه طباطبایی که ماه گذشته به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یزد منصوب شددر نخستین نشست خبری خود با رسانه ها افزود: این دانشگاه از نظر کیفیت آموزش و امکانات در شرایط مطلوبی قرار دارد اما اکثر دانش آموزان یزدی با توجه به کسب رتبه های برتر آزمون سراسری، دانشگاه های دولتی را برای تحصیل انتخاب می کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه آزاد یزد بیشتر روی تحصیلات تکمیلی و دکتری تمرکز دارد ادامه داد: رویکرد دانشگاه آزاد روی آوردن به پژوهش محوری است و در این راستا گام های موثری برداشته شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری نشست هالی مشورتی، تقویت شرکتهای دانش بنیان و کسب نخستین مجوز مستقل مرکز رشد، تشکیل شورای اقتصادی دانش بنیان، تعیین اعضای کمیته نظارت بر مصوبه های هیات امنا و استقرار گروه مشاوران جوان انتخاب رشته در محل مرکز رشد از جمله فعالیتهای اخیر دانشگاه آزاد یزد محسوب می شود.
طباطبایی با بیان اینکه کلیات راه اندازی واحد بین الملل در هیات امنای دانشگاه آزاد یزد به تصویب رسیده است افزود: کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه در راستای ارتباط و همکاری با صنعت با انعقاد تفاهم نامه ای به عنوان همکار استاندارد فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل استان واحد ابرکوه، تفت، بافق، میبد و اشکذر مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می کنند.
رئیس دانشگاه آزاد یزد توسعه رشته های بین رشته ای را یکی از اهداف این دانشگاه عنوان کرد که زمینه همکاری بخش بیشتری را فراهم می کند.
طباطبایی ادامه داد: یکی از موارد مهم باتوجه به موقعیت استان یزد بحث سلامت آب است که با انعقاد تفاهم نامه پژوهش های کاربردی توسط دانشگاه آزاد یزد و آب و فاضلاب روستایی انجام شده است.
وی شمار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یزد را در مجموع حدود 45 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته سه هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و اکنون حدود 12 هزار نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار