معاون فرماندار خاتم از افزایش تعداد گلخانه ها در شهرستان خبر داد که افزایش اشتغال در منطقه را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۲۸۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 22 August 2016
به گزارش تابناک یزدمحمد محمودی در نشست با گلخانه داران خاتم اظهار کرد: گلخانه ها به دلیل تولید بالا نقش بسزایی در استفاده بهینه از آب دارند و در همه فصول سال نیز قابلیت کشت را دارند که این موارد می تواند کمک بسزایی در اشتغالزایی و کار داشته باشد.
محمودی با اشاره به اینکه گلخانه ها رشد کمی خوبی در خاتم دارند افزود: باید گلخانه ها را از نظر کیفی نیز مجهز کرد تا ضمن ایجاد ارزش افزوده موجب درآمدزایی خوبی در این زمینه بشوند.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران استان نیز در این نشست با تاکید بر تشکیل شرکت تعاونی گلخانه داران در خاتم یادآور شد: هدف اصلی شرکت تعاونی کمک به گلخانه داران، بازاریابی و فروش، ایجاد یک قیمت واحد و مناسب و همچنین تهیه بذر و کودهای مناسب در این رابطه است.
سعید پورحسینی به برگزاری کلاسهای آموزشی به گلخانه داران تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش یکی از امکاناتی است که باید از آن استفاده لازم را برده و به گلخانه داران در راستای ایجاد گلخانه های مدرن کمک کرد.
وی شرایط آب و هوایی خاتم را برای کشت گلخانه ها بسیار خوب دانست و گفت: این شهرستان از لحاظ اقلیمی و آب و خاک شرایط مساعدی برای انواع کشتها دارد که باید با کمک مسئولان به افزایش اینگونه کشت ها و ایجاد اشتغال اقدام شود.
تاکنون 156 مجوز ایجاد گلخانه در خاتم صادر شده و 26 گلخانه فعال در شهرستان با مساحتی افزون بر 26 هکتار و 62 بهره بردار در خاتم وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار