امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ارزش ها و اهداف عالیه واقعه درس آموز غدیر باید بنحو شایسته برای مردم و جوانان جامعه اسلامی تبیین شود.
کد خبر: ۲۸۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 23 August 2016
به گزارش تابناک یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای ستاد غدیر استان یزد به اهمیت این واقعه در اسلام و نقش آن اشاره و افزود: غدیر از مهمترین مسائل جهان اسلام است و باید دقیق و جدی به آن پرداخته شود.
وی ادامه داد: بر متولیان برگزاری مراسم های فرهنگی و تبلیغی است که ضمن پرداختن به این واقعه عظیم نسبت به ارزیابی فعالیت های چند ساله بنیاد بین المللی غدیر اقدام کنند که تا چه میزان در جامعه دارای تاثیر گذاری بوده است .
امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: اگر بررسی ها در خصوص برنامه های بنیاد غدیر و فعالیت های انجام گرفته در این سال ها بطور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد نقاط ضعف و وقت آن مشخص می شود.
ناصری گفت: بعد از مشخص شدن وضعیت آن باید توسط همگان نسبت به تقویت نقاط مثبت اقدام بعمل آید و ضعف ها نیز با جدیت بررسی و برطرف شود .
ناصری گفت: علیرغم اهمیت و نقش واقعه غدیر در تاریخ اسلام باید این فعالیت ها بیش از قبل به مراکز آموزش عالی و مدارس و بین دانش آموزان و دانشگاهیان کشیده شود و فرهنگ و پیام واقعه غدیر منتقل گردد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه یزد همچنین تصریح کرد: برنامه هایی که در خصوص واقعه غدیر در جامعه و بین مردم انجام می شود باید ضمن اثر گذاری جدی بنحوی باشد که حساسیت نیز برای جامعه ایجاد نکند.
ناصری به اهمیت باز کردن مفاهیم روایت ثقلین اشاره کرد که هم در منابع شیعه متواتر است و در منابع اهل سنت نیز مورد تایید است و دارای اهمیت فراوان می باشد.
در این نشست تعدادی از اعضا به طرح نظرات و دیدگاه های خود در خصوص بنیاد نهج البلاغه و برنامه های فرهنگی در زمینه تبیین واقعه غدیر برای مردم و جوانان پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار