کد خبر: ۲۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 24 August 2016

به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «وزير ارتباطات: ادامه فعاليت تلگرام را قبول ندارم» نوشت: «رئيس‌جمهور چندي پيش به وزارت ارتباطات خود باليد که اينترنت و فضاي مجازي در طول انتخابات مجلس شوراي اسلامي به کار خود مشغول بود و بازيگر اصلي فضاي کشور بود اما با اين وجود وزير او چنين نظري ندارد و مي‌گويد موافق فعاليت تلگرام در ايران نيستيم. واعظي موضعي متفاوت از رئيس‌جمهور اتخاذ کرده است و احتمالاً بايد در انتظار برخورد شفاهي روحاني با وي بود!

 
وزير ارتباطات: ادامه فعاليت تلگرام را قبول ندارم 

برخوردهايي شبيه بي‌ارتباط دانستن حوزه کاري برجام با صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي که از دبه غربي‌ها در برجام گفت و با واکنش تند رئيس‌جمهور همراه شد يا برخورد اخير با وزير ارشاد كه چرا با لغو كنسرت‌ها در مشهد موافقت كرده است. اما محمود واعظي روز گذشته در نشست صميمي با طلاب فعال در فضاي مجازي کمي متفاوت از پاستور به صحبت پرداخت و گفت: ما بايد شبکه اجتماعي بومي خود را داشته باشيم، اين کار منطقي نيست و از نظر امنيتي هم درست نيست که اطلاعات 20 ميليون کاربر در خارج از خاک ايران ذخيره شود و آنها بتوانند روي اين اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند. اوج صحبت‌هاي وي آنجايي بود که گفت: «قبول نداريم فعاليت تلگرام ادامه پيدا کند»، ولي خبرگزاري‌هاي نزديک به دولت بخش ديگري را مورد توجه قرار دادند: «شبکه‌هاي مجازي خارجي مي‌توانند در کشور فعاليت کنند به شرط اينکه سرورهاي‌شان در داخل کشور باشد».

واعظي رسماً موضعي را اعلام کرد که به مذاق رسانه‌هاي خاص خوش نيامده و سانسور شده است ولي پرسش اصلي اينجاست که تکليف تلگرام در ايران چه خواهد شد؟ بلاتکليفي از آن جهت بيشتر خودنمايي مي‌کند که وزير ارتباطات اينگونه مي‌گويد: «دليل اينکه کاري نمي‌کنيم اين است که نمي‌خواهيم حکومت را مقابل 20 ميليون نفر قرار دهيم و بستن تلگرام هم مشکلي را حل نمي‌کند. ما وايبر، ويچت و شبكه‌هاي ديگر را داشتيم آيا با بستن اين نرم‌افزارها آنها بيکار نشستند؛ وقتي يکي از اين نرم‌افزارها بسته شد ظرف 24 ساعت 12 ميليون کاربر وارد نرم‌افزار ديگري شدند و اگر اين بسته شود به سرعت نرم افزار ديگري اوج مي‌گيرد.» ايسنا در اين باره فقط به اين نکته اکتفا کرده است: «شرط فعاليت نرم‌افزارهاي پيام‌رسان در ايران اين است که سرورهاي‌شان در ايران مستقر شوند.» ايرنا هم به‌طور کل اين موضوع را فراموش کرده و در حوزه اشتغالزايي و توليد محتوا در فضاي مجازي پرداخته است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار