کد خبر: ۲۸۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶ 25 August 2016

به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارش دیگری با عنوان «آيت‌الله مكارم: درآمد دولت از تلگرام به آسيب‌هايش نمي‌ارزد» نوشت: «حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار با وزير ارتباطات به شدت از پيام‌رسان «تلگرام» انتقاد كرد. تلگرام پركاربردترين پيام‌رساني است كه اين روز‌ها در گوشي‌هاي تلفن همراه ايرانيان وجود دارد. برنامه‌اي با كاربرد راحت كه امكان ايجاد گروه، كانال و چت‌هاي گروهي را مي‌دهد و در آن فايل‌هاي صوتي و تصويري به راحتي انتقال داده مي‌شود. دسترسي آسان و امكانات اين برنامه فضا را براي هرگونه فعاليتي آماده مي‌كند و متأسفانه بخشي از اين فعاليت‌ها نيز ناسالم است.

آلودگي فضاي تلگرام تا به امروز انتقاد‌هاي زيادي را در پي داشته است و حتي درخواست‌هايي براي فيلتر شدن اين پيام‌رسان وجود داشته كه تا به حال محقق نشده است. يكي از دلايل فيلتر نشدن تلگرام را در مقاومت دولت مي‌دانند که از این رسانه تاکنون به عنوان رسانه فراگیر زیرمیزی خود بهره برده است! با وجود اين برخورد‌هاي قضايي با ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اين شبكه‌ها صورت مي‌گيرد به‌طوري كه ديروز خبر بازداشت مديران 450 صفحه، كانال يا گروه شبكه‌هاي موبايلي منتشر شد.

اين افراد در تلگرام، واتس‌اپ و اينستاگرام فعاليت داشته‌اند. جديدترين انتقاد به نرم‌افزار تلگرام را حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع شهر مقدس قم در ديدار با محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات داشت.

دولت در پي استفاده انتخاباتي از تلگرام!

آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار با وزير دولت يازدهم از نگاه درآمدي دولت به تلگرام انتقاد كرد، اين تنها استفاده‌اي نيست كه دولت از پيام‌رسان تلگرام انتظار دارد. برنامه اصلي دولت نه فقط فروش حجم اينترنت براي استفاده بيشتر از تلگرام، بلكه استفاده از فضاي اين پيام‌رسان براي بهره‌برداري در زمان انتخابات پيش روي رياست‌جمهوري است.

گفته مي‌شود مشاوران رئيس‌جمهور كه از طيف كارگزاران هستند به وي توصيه كرده‌اند در انتخابات رياست جمهوري سال آينده روي دو نقطه قوت «برجام و تلگرام» تكيه كند. برجام براي برجسته ‌نشان دادن دستاورد‌هاي ديپلماتيك دولت و تلگرام براي آماده كردن فضاي انتخاباتي و بهره‌گيري از فراگيرشدن اين پيام‌رسان.

تقريباً اين روزها رئيس‌جمهور در سخنراني‌هايش به اين دو موضوع مي‌پردازد. دولت به شدت از گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌هاي رايگان گوشي‌هاي هوشمند استقبال مي‌كند. كاهش درآمد مخابرات به خاطر پايين آمدن تماس‌هاي تلفني و ارسال پيامك در حال جبران شدن با افزايش شديد خريد حجمي اينترنت است.

بسته‌هاي اينترنتي تراز مالي مخابرات را مثبت و زمينه را براي حضور و ارتباط مستقيم جناح‌هاي سياسي طرفدار دولت با مردم در فضاي مجازي فراهم مي‌كنند. به نظر مي‌رسد حتي اگر انتقاد‌ها تندتر از آنچه آيت‌الله مكارم شيرازي بيان كرد نيز باشد، دولت نه تنها برنامه‌اي براي مهار فساد اجتماعي در شبكه‌هاي مجازي در پيش نمي‌گيرد، بلكه تلاش مي‌كند مخالفان تلگرام يا برنامه‌هاي مشابه را به بهانه محدودكردن آزادي‌هاي اجتماعي زير سؤال ببرد. »

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
چرا کسی نگران فساد اشکار در جامعه نیست,,درفضای حقیقی بافساد مبارزه کنید,
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار