کد خبر: ۲۸۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 30 August 2016

به گزارش تابناک یزد،هم‌زمان با هفته دولت و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در استان، اولین آژانس گردشگری و طبیعت‌گردی هم‌چنین سرای سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی اردکان نیز به بهره‌برداری رسید.

«حمید مشتاقیان» رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اردکان د گفت: خوشبختانه علی‌رغم اقدامات موثری که طی سال‌های اخیر در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردکان انجام گرفته و وجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری در شهرستان، نبود یک آژانس گردشگری هم‌چنین یک باب اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهرستان به‌شدت احساس می‌شد که خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی، این دو مهم نیز در اردکان محقق شد.

وی در رابطه با اقامتگاه بوم‌گردی و سرای سنتی اردکان گفت: این اقامتگاه در خانه طبایی اردکان و با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم کرده است.

مشتاقیان ادامه داد: احیا و مرمت این خانه‌ی تاریخی توسط میراث‌فرهنگی شهرستان انجام و با مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران فراهم شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی اردکان هم‌چنین خاطرنشان کرد: هم‌زمان با هفته دولت، علاوه بر افتتاح طرح‌های مذکور، یک کارگاه سنگ‌تراشی نیز با هدف حمایت از طرح‌های صنایع دستی و کارآفرینی در این شهرستان افتتاح شد و مقرر است که آثار تولیدی از علاقه‌مندان فراگیری هنر سنگ‌تراشی در این کارگاه خریداری شود تا منبع درآمد خوبی نیز برای فراگیران این هنر بشمار آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار