کد خبر: ۲۸۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 03 September 2016
سینما رسانه‌ای است كه می‌تواند با ظرافت، مفاهیم و فرهنگ را در قالب تصویر به بهترین شكل و در كمترین زمان ممكن به مردم منتقل كند. با وجود گسترش بسیار رسانه‌ها و شبكه‌های مجازی، رفتن به سینما و تماشای فیلم همچنان شیوه‌‌ای برای گذراندن اوقات فراغت جوانان است و می‌توان از آن به‌عنوان یك وسیله آموزشی تأثیرگذار در اجتماع یاد كرد.
یزد دارای 4 سینماست اما 2 سینمای آن در حال حاضر فعال است و 2 سینمای دیگر به علت بروز مشكلاتی، تعطیل شده‌اند. با توجه به این‌که اکنون در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان به سر می‌بریم، استقبال از سینما و دیدن فیلم نیز افزایش دو چندان داشته است و مردم عموماً برای سرگرم شدن در آخر هفته به سینما می‌روند.  همچنین در روزهایی كه مبلغ بلیت نیم‌بها می‌شود، این استقبال بالاتر می‌رود، به‌طوری كه گاهی سینماها با كمبود صندلی در سئانس‌ها مواجه می‌شوند و ظرفیت آنها به سرعت تكمیل می‌شود.
با بررسی فیلم‌های پر فروش چند سال اخیر در‌می‌یابیم كه ژانر‌های طنز و كمدی بیشترین استقبال و فروش را در یزد داشته‌اند و این خود نشان می‌دهد كه یزدی‌ها همچنان به سینما نگاه مثبتی دارند. با توجه به اهمیت این موضوع، همشهری برای آگاهی از وضعیت و كیفیت سینماها، گفت‌وگویی با «فهیمه سهیلی‌راد» رئیس اداره امور سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.
  • چه تعداد سینما در استان و مركز یزد درحال فعالیتند؟
6 سینمای فعال در استان وجود دارد كه 2‌باب آن در مركز استان واقع است و مابقی در شهرستان‌های بافق، میبد، اردكان و ابركوه فعالیت می‌كنند. از سینماهای مركز استان، 2سالن مربوط به سینما جام‌جم و 5سالن متعلق به پردیس سینمایی تك است كه خوشبختانه اکنون یزدی‌ها از این 2 سینما استقبال می‌کنند.
  • مشكلات بارز سینماها و دلایل تعطیلی برخی از آنها در استان چیست؟
اگرچه شهر یزد دارای 4 سینماست اما 2 سینمای ایران و فرهنگ در حال حاضر تعطیل هستند. با وجود پیگیری‌های مكرر و تأمین فیلم‌های حمایتی برای این 2 سینما، نتوانسته‌ایم این 2 سینما را فعال کنیم. علت تعطیلی این 2 سینما، مشكلات مالی مالكان آنها و ضرر دادن سینما به دلیل ظرفیت بالای سالن‌ها و درنتیجه تناسب نداشتن درآمد و هزینه‌های آنها بوده است. درحال حاضر سینما فرهنگ به درخواست مالك فعالیت خود را تغییر داده اما وضعیت سینما ایران همچنان در حال پیگیری است.
  • استقبال یزدی‌ها از سینماهای شهر چگونه است؟
استقبال مردم در شهر یزد نسبتا خوب است و در رده متوسط كشور قرار دارد. همچنین در سال‌های اخیر به دلیل ارتقای كیفیت سینماها و به روزترشدن فیلم‌ها، مردم علاقه بیشتری به دیدن فیلم‌ها پیدا كرده‌اند و استقبال مردم رشد قابل توجهی داشته است.
  • كیفیت سینماهای استان چگونه است؟
سینماهای استان دارای كیفیت مطلوبی هستند. مثلا هر 2 سینمای شهر یزد دارای درجه ممتاز هستند و تجهیزات و امكانات بسیارخوبی برای گذراندن اوقات فراغت مردم دارند.
  • مردم یزد از چه نوع فیلم‌هایی بیشتر استقبال می‌كنند؟
مردم تا به حال از فیلم‌های كمدی و ملودرام و همچنین فیلم‌هایی كه دارای مضامین نوین اجتماعی هستند استقبال بیشتری كرده‌اند. اما مانند سایر استان‌ها، فیلم‌هایی كه دارای فرم هنری هستند نیز مخاطبان خاص خود را در یزد دارند و استقبال از آنها نیز قابل قبول بوده است.
  • نرخ بلیت سینماها چقدر است و برچه اساسی تعیین می‌شود؟
نرخ بلیت سینماها براساس درجه سینما و قیمت اعلام شده از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز هر سال تعیین می‌شود. امسال نیز قیمت بلیت سینماهای ممتاز در مركز استان 6‌هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه، حداكثر 7‌هزار تومان است.
  • در روزهایی كه نرخ بلیت‌ها، نیم‌بهاست استقبال مردم از سینما چگونه است؟
در روزهای نیم بها، استقبال قابل توجهی از فیلم‌های روی پرده در استان می‌شود و حتی گاهی سینماها با كمبود صندلی درسئانس‌ها مواجه می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار