کد خبر: ۲۹۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 15 September 2016

امیرترقی نژاد
1.گویا بعد از فروکش کردن جنجال های برپایی کنسرت موسیقی،این سینماها هستند که باید همه جوره برای دلواپسان هزینه بدهند.این مسئله جدا ازکش و قوس سیاسی ،بدون شک یک زاویه جدی منتقدان برای زیر سوال بردن دولت تدبیراست.طی روزهای اخیر همزمان با روز سینما،سایت های بدون شناسنامه با رویکرد انتقادی اما با دستپاچگی و با همان تاکتیک قدیمی خود که برگرفته از "تحریف"و"خبرپراکنی"است قدم به به بی اخلاقی دیگری گذاشتند.
2.نمی دانم چه باید گفت؟تا کی می خواهیم جلوی حرکت امید آفرینی که شروع شده است را اینطور به ناامیدی تبدیل کنیم؟چرا با شادی مردم مخالفیم؟ این شور و نشاط چه هزینه ای برای دلواپسان دارد؟ سوالهای زیادی مطرح می شود اما گویی همچون کبک با سری در برفی فرو رفته اند و یا اینکه در حال و هوای دیگری بسر می برند؟! شک ندارم که نه همچون کبک سر بر فرو رفته در برف هستند و نه از سر دلسوزی سخنی بیان می شود،بلکه غرض های سیاسی پشت پرده تعداد انگشت شماری دلواپس قرار که می خواهد مردم را از امیدآفرینی به ناامیدی سوق دهنددر الویت رسانه ای این افراد است.
3.فروش اکران سینماهای یزد نسبت به مشابه سال گذشته فروش دو و نیم برابری داشته است.این آمار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه امار خود سینما طبق سامانه اطلاع رسانی به مرکز(سازمان سینمایی)است.از آمار بگذریم،مرور رسانه ها و مراجع رسمی نشان می دهد امسال رونق سینماهای استان یزد است.سینماهای استان یزد بدلیل عملکرد نامناسب دولت گذشته به چنان ورشکستگی افتادند که شاید در طول تاریخی این نوع وارونگی در حوزه سینما دیده نشده است.کافی است دوستان رسانه ای با مدیران سینماهای یزد به گفتگو بنشیند و از درد د ل آنها آشنا شوند که چگونه عملکرد گذشته آنها را ورشکسته سینمایی کرد.همچنین سینما فرهنگ 10سال پیش تغییر کاربری داد و سینما ایران هم با مذاکره در حال حل شدن برای راه اندازی دوباره است.اما خوشحالیم که همین سینماهای موجود یزد در حال حاضرازمجهزترین و جزء بهترین های کشور هستند.
4.دلواپسی که با تعدادی از مردم به گفتگو نشسته و آنها هم از فیلم با کیفیت پایین سخن به میان اورده اند گویا فراموش کرده اند که در این دولت فیلم فاخری همچون"محمد رسول الله(ص)"سیل عظیمی از مردم را روانه سینماها کرد.یاد برده اند فیلمی دیگر مثل،"من سالوادور نیستم"رکورد تماشاگران را شکست.همچنانکه فیلم بادیگارد،دخترو...فیلم های ارزشمندی بودندکه موجی از نشاط را در میان تماشاگران یزدی آورد ،هرچند که این مسئله در سراسر کشور شکل گرفته است.اعتقاد راسخ دارم که این علاقه دوباره یزدیهادر سالجاری به سینما باعث شد افسردگی سینماها از نبود مخاطب دوباره جبران شود.
5.دلواپسی شاخ و دم ندارد،اما ای کاش انتقاد حرفه ای بود که به سمت جلو هدایت می شد...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار