حاشیه‌ای بر بازداشت قاتلان طلافروش:
آیا اگر در اتفاق صرافي اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شده بود بازهم چنین قتل فجیع جوان زرگر یزدی رخ می‌داد؟
کد خبر: ۳۰۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 25 September 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه صبح یزد در سرمقاله خود به قلم عباس ماندگاری نوشته است: انتشار خبر قتل غم انگيز جوان زرگری بازخورد گسترده اي در بين مردم يزد داشت، به طوريكه بعد از اين حادثه اغلب رسانه هاي مجازي و نوشتاري با انتشار جزئيات چگونگي كشته شدن مقتول و ابراز همدردی با خانواده قربانی، سبب شد تا موج گسترده اي از نفرت و خشم افکار عمومی از اين حادثه تلخ و فجیع در شبكه هاي مجازي  به وجود آید.
 واکنش‌ها و تاثر مردم به حدی بود که سبب شد نيروهاي امنيتي استان، خیلی فوري و بدون فوت زمان، اقدام به رد يابي و شناسايي قاتلان و سرانجام دستيگيري آن‌ها در كمتر از چند روز در يكي از روستاهاي شمال غربي کشور كنند. كه اين موضوع باعث شگفتي مردم و اقدام به تحسين و ستايش نيروهاي امنيتي حتي از سوي خانواده داغدار شد.
 اما اگر کمی به عقب برگردیم و گزارشات رسمي پليس را در مورد اين خبر دوباره مرور كنيم متوجه مي شويم، سارقان با حضور بيست روزه در يزد و در پوشش لباس نظامي در ١٨ شهريور ماه سال جاری نیز، با حمله به يك صرافي و ضرب و جرح مالك آن، وي را به شدت مجروح و با تصور اينكه صراف به قتل رسيده است، دست به سرقت صرافي زده و با آسايش خاطر آزادانه در شهر به رفت و آمد مشغول بوده و حتی به محل اقامت خود در مسافرخانه ای در همین شهر رفته و در طراحي و نقشه براي سرقت و قتل جديد برآمده اند.
حال این سوال مطرح می‌شود که گزارش و اقدامات شناسايي صورت گرفته  بابت حمله خونين به اين صرافي به كجا رسيده بود كه قاتلان شرور حرفه اي آزادانه و بدون واهمه و با حضور بيشتر در يزد و با همان روش سابق در قالب ماموران نيروي انتظامي اقدام به قتل و سرقت جوان يزدي آن‌هم در مكان پرتردد و به اصطلاح حفاظت شده بازار قديمي يزد در ميانه روز كنند و جوانی را با شیوه های قبلی خود به قتل برسانند. 
آیا اگر در اتفاق صرافي اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شده بود بازهم چنین قتل فجیع جوان زرگر یزدی رخ می‌داد؟ هرچند بگذريم كه اين افراد سابقه دار در اقدامي مشابه در ملاير نيزدست به چنين خشونتي زده و باعث كشته شدن طلا فروش ملايري نیز شده بودند.
و این روزها، مردم و مسولان  درفضای مجازی و رسانه های استان عکس ها و خبرهایی از بازداشت متهمان در شهر همدان منتشر می‌کنند. هرچند اقدام شبانه روزی پلیس در ردیابی و شناسایی متهمان ستودنی است و سبب شد مرهمی ناچیز بر درد خانواده مقتولان و مردم یزد و ملایر شود. اما کاش تدابیر لازم در اسرع وقت صورت می‌گرفت تا این اتفاق ناگوار رخ نمی‌داد.
عباس ماندگاري روزنامه صبح يزد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
حالا اگر قصه را جور دیگه بررسی کنیم چطور میشه؟ یعنی بگیم چرا طلافروشها و صاحبین مشاغل حساس یا حتی تمام کسانی که اموال و اسناد پر ارزشی دارند که باید در گاوصندوقها نگه دارند چرا گاوصندوق ضد دیلم مه مجهز به سیستم قفل ضد زورگیری باشه استفاده نمیکنند که اینطوری مورد سرقت، تهدید، آزار و قتل قرار نگیرند؟؟؟!!! گفتا زکه نالیم که «از ماست که بر ماست»
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
حالا اگر بگیم چرا طلافروشها و صاحبین مشاغل حساس یا حتی تمام کسانی که اموال و اسناد پر ارزشی دارند که باید در گاوصندوقها نگه دارند، گاوصندوق ضد دیلم که مجهز به سیستم قفل ضد زورگیری باشه استفاده نمیکنند که اینطوری مورد سرقت، تهدید، آزار و قتل قرار نگیرند؟؟؟!!! گفتا زکه نالیم که «از ماست که بر ماست»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار