کد خبر: ۳۰۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 25 September 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد از افتتاح فاز نخست نمایشگاه بین المللی یزد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

 مصطفی بوستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در زمانی که ما در شرایط تحریم بودیم، نمایشگاه جایگاه بسیار ویژه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها و ایجاد و تداوم رونق در کشور داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در یزد این موضوع کم رنگ واقع شد و دلیل آن باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: محل جدید نمایشگاه در محل تقاطع یزد -کرمان- شیراز در حال احداث است و راه‌اندازی آزمایشی آن در دو مرحله انجام شده است.

بوستانی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواستهای صورت گرفته و هماهنگی با مسئولان، ان‌شاءالله در چند روز آینده زمان رسمی این نمایشگاه اعلام می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با بیان اینکه تمام ساختمان‌های مورد نیاز و در سطح استاندارد مورد نیاز در این نمایشگاه دیده شده است، گفت: ساختمان و سالن ایجاد شده در این نمایشگاه اگر نگوییم بی‌نظیر قطعا در کشور کم‌نظیر است.

وی گفت: نمایشگاه نقش قابل توجهی در توسعه استان یزد دارد به ویژه اینکه محور توسعه استان یزد بر گردشگری قرار گرفته و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد می‌تواند در این زمینه کار خوبی انجام دهد.

بوستانی تاکید کرد: اگر این نمایشگاه‌ها تقویت شود و در فرصت‌هایی که نمایشگاه نیست بتوانیم اقدام به برگزاری آن کنیم، قطعا تاثیر بالایی در رفع مشکلات اقتصادی استان دارد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد عنوان کرد: در هر نمایشگاهی که در استان یزد برگزار می‌شود به طور متوسط 400 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با ویژگی های مجتمع نمایشگاهی یزد گفت: این سایت در 56 هکتار زمین احداث می‌شود که همه محوطه زمین نخاله‌برداری و خاکریزی مجدد شده است.

بوستانی به اجرای 11 هزار متر سنگ جدول اشاره کرد و گفت: اجرای بخشی از فضای سبز، ایجاد جاده‌های دسترسی، تامین آب و برق، دیوارکشی مجموعه و ساخت سالنی در حدود 10 هزار متر مربع از جمله اقداماتی است که در این سایت صورت گرفته است.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با اشاره به اینکه سالن اصلی نمایشگاه زودتر از سایر بخشها افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در مجموع تمام نیازهای استاندارد برای یک مجموعه نمایشگاهی در این سایت دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این طرح به صورت کامل انجام شده است، گفت: برای تکمیل فاز اول نمایشگاه 300 میلیارد ریال هزینه شده که هیچ کمک دولتی در این زمینه انجام نشده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار