ماهنامه گلبانگ کویر در مطلبی با عنوان مبارزه با زمین خواری ضرورتی اجتناب ناپذیر به قلم حمید صادقی مقدم به معضل زمین خواری در جامعه و لزوم برخورد قاطع دستگاه های مرتبط با این موضوع پرداخته است.
کد خبر: ۳۰۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 26 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معضل زمین خواری سال هاست که در نقاط مختلف کشور کم و بیش وجود دارد و در سایه بی توجهی و قصور بعضی از دستگاه ها، این معضل تقریبا به یک رویه و عادت تبدیل شده تاجایی که به جرات می توان گفت بر نقشه کشور پهناور ایران هیچ شهر و روستایی را نمی توان یافت که از گزند زمین خواران در امان بوده باشد.
با شواهد و قرائن موجود چنین به نظر می رسد که زمین خواری بی ارتباط با عملکرد برخی دستگاه های ذیربط نبوده زیرا مگر چنین چیزی ممکن است که برای نمونه، درختان گز و تاغ منطقه سرچشمه زارچ که برای جلوگیری از طوفان شن و حفظ محیط زیست با بودجه بیت المال کاشته شده و با زحمات فراوان طی چندین سال آبیاری و حفاظت تنومند شده توسط افراد سودجو از ریشه کنده شود و دستگاه هایی چون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از این حرکت مجرمانه و قانون شکنانه بی خبر باشند؟
آیا وقت آن نرسیده است که موضوع از سوی دستگاه های نظارتی و بازرسی مورد بررسی وپیگیری قرار گیرد؟
مردم مبارزه با زمین خواری را ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانند و از مسئولان انتظار دارند بدون هیچگونه ملاحظه در برخورد با اینگونه افراد به وظایف قانونی خود عمل نموده و متجاوزان را به سزای اعمال خود برسانند.
از طرف دیگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد موظف است با اشراف کامل نسبت به شناسایی و ساماندهی زمین هایی که در معرض تهدید هستند و هر لحظه ممکن است توسط زمین خواران حرفه ای مورد تجاوز قرار گیرند، اقدام نماید.
همچنین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با اجرای طرح کاداستر در بخش زارچ بخصوص منطقه سرچشمه به وضعیت اراضی منطقه سروسامان دهد تا صاحب هر ملکی با شماره پلاک، حد وحدود ومتراژ آن دقیقا مشخص شود و زمین خواران نتوانند با ترفندهایی چون جعل اسناد، تغییر کاربری، جابجایی پلاک ها و... به اهداف شوم خود برسند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار