در سال گذشته در تعداد زیادی از خیابان‌های شهر یزد دوربین‌های ثبت سرعت نصب شد که مجموعا در سال گذشته نزدیک به 8 درصد کاهش حوادث رانندگی را شاهد بودیم.
کد خبر: ۳۰۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 26 September 2016
به گزارش تابناک یزد،اولین جلسه اجرای طرح هم آوایی رسانه ای پیشگیری از تصادفات رانندگی با حضور مسئولین و کارشناسان دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در استان یزد برگزار شد.

سید علی‌اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد در این جلسه اظهار کرد: اعتقاد داریم که در خصوص پیشگیری از تصادفات باید کار زیربنایی صورت گیرد و فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین کاری است که می‌شود در این زمینه انجام داد.

رفاهی در خصوص فرهنگ سازی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخصوص تصادفات گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در سال تحصیلی گذشته به تنهایی نزدیک به 13هزار دانش آموز را تحت پوشش آموزش‌های پیشگیرانه خود قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته از اقدامات دیگر نیز نباید غافل شد. در سال گذشته به پیشنهاد این معاونت و با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول در تعداد زیادی از  خیابان‌های شهر یزد دوربین‌های ثبت سرعت نصب شد که مجموعا" در سال گذشته نزدیک به 8 درصد کاهش حوادث رانندگی را شاهد بودیم.

نماینده شورای ترافیک استانداری یزد در این جلسه با اشاره به موازی کاری‌های صورت گرفته در زمینه تصادفات گفت: متاسفانه فرهنگ ترافیک در استان یزد متولی خاصی ندارد و کارهایی که انجام می‌شود تنها در حد بنر و بروشور است، این اقدامات فرهنگ ترافیک را نمی‌سازد.

وی گفت: در زمینه پیشگیری از تصادفات به غیر از مسئولین مردم را باید در موضوع دخیل کرد.
این مقام مسئول به 40 ngo فعال در زمینه کارهای فرهنگی در استان یزد اشاره کرد و گفت: باید آنها را در بحث پیشگیری از تصادفات دخیل کرد.

جان‌فدا مدیرگروه کاهش خطر درحوادت و بلایای دانشگاه یزد گفت: چهار محور در ارتقاء‌ فرهنگ ترافیک دیده شده است. محورهای فرهنگ و آموزش، زیر ساخت ها، قوانین و مقررات و سه ضلعی نیروی انسانی- جاده و خودرو که باید روی این محور‌ها متمرکز شد.

اختصاص یک ساعت از تریبون گردهمایی بزرگ روحانیون و مبلغین قبل از ماه محرم جهت تبیین و تشریح وضعیت تصادفات رانندگی و ارئه راهکارهای پیشگیری و کاهش آن، رصد خلاء‌های قانونی در زمینه پیشگیری از تصادفات توسط ادارات و نهادهای دخیل در موضوع و اعلام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد و گردآوری و تهیه محتوای یکسان اعم از آمار و مطلب برای استفاده در طرح هم آوایی رسانه ای  از جمله ممصوبات این جلسه بود.
میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار