معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد گفت: 55 هزار و 213 مددجو زیر پوشش کمیته امداد استان یزد هستند و بیش از 31 درصد این تعداد را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 26 September 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین جمال‌پور با اشاره به اینکه از چهارم تا دهم مهرماه به عنوان هفته تکریم از سالمندان معرفی شده است، بر استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های پیش رو در راستای تکریم سالمندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 17 هزار و 339 مددجوی زیر پوشش این نهاد بالای 60 سال سن دارند، افزود: 9 هزار و 154 سالمند ساکن شهر و 8 هزار و 185 نفر ساکن روستا هستند که از این تعداد 6 هزار و 336 نفر را مردان و 11 هزار و سه نفر را زنان سالمند زیر پوشش تشکیل می‌دهند و بیشترین سالمندان زیر پوشش، ساکن شهرستان‌های تفت، مهریز و خاتم هستند.

جمال‌پور با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های مناسب در جهت ارتقای وضعیت جسمی، روحی و اجتماعی سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مهم‌ترین دغدغه دوران سالمندی و سالمندان سلامت است و هم‌اکنون 220 نفر از سالمندان زیر پوشش این نهاد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند یا به دلیل کهولت سن نیازمند به نگهداری هستند.

وی عنوان کرد: از این تعداد 96 نفر به بیماری صعب‌العلاج مبتلا هستند و 124 نفر دیگر نیز نیازمند نگهداری هستند و کمیته امداد علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمانی، ماهانه یک میلیون ریال به حساب هر کدام از سالمندان نیازمند به نگهداری واریز می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه سالمندی با کاهش نسبی قوای جسمی، بازنشستگی و دور شدن از موقعیت‌های شغلی و مسؤولیت‌های مرتبط با آن و در نتیجه کاهش ارتباطات اجتماعی، تنهایی‌ یا احساس تنهایی همراه است، افزود: کمیته امداد در خصوص تامین تجهیزات پزشکی سالمندان شامل تخت بیمار، تشک مواج، ویلچر، پوشک، سمعک، دندان مصنوعی، عینک، عصا، واکر نیز اقدامات خوبی انجام می‌دهد چرا که سالمندان به‌دلیل مصرف متوالی از خدمات سلامت، طولانی‌تر شدن پروسه درمان به ‌دلیل فیزیک بدنی سالمندان و گرانی هزینه‌های دارویی، درمانی و توانبخشی در هر دوره از درمان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی به‌مراتب نیاز بیشتری به توجه و رسیدگی دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار